کد خبر: ۱۲۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷

سوغات بوانات چیست؟/مسافران نوروزی از بوانات چه چیزی سوغات ببرند + تصاویر

گردو، کشمش و آلو خورشتی بوانات به سبب میزان کالری بالا و طعم بی نظیر از دیر باز شهره عام و خاص بوده است.

به گزارش شیرازه،  شهرستان بوانات در شمال فارس با آب و هوای بسیار خنک خصوصا در فصل بهار و تابستان مامن پرورش درختان سردسیری و تولید انواع میوه های سردسیری است که انگور و گردوی این شهرستان به سبب خواص و میزان کالری و چربی بالا از قدیم الایام شهره خاص و عام بوده  شهرستان بوانات را با نام گردو می شناسند.

مسافرین و گردشگرانی که در طول سال و خصوصا در ایام نوروز به شهرستان بوانات سفر می کنند می توانند از این شهرستان  گردو، انگور و در فصل های غیر تابستان کشمش و آفتابی مخصوص بوانات، آلوی خورشتی، بادام، برگ زردالو، برگ شفتالو، جوزقند گلابی بوانات و ... را همراه خود سوغات ببرند.

شهرستان بوانات به سبب خنکی هوا در فصل بهار و تابستان و خصوصا تابش عمود آفتاب در مردادماه گردوی آن با چربی و طعم بسیار خوب سبب شده تا این محصول حتی جهانی شده و علاوه بر استانهای دیگر کشور از خارج از کشور نیز باری خرید این محصول خریدارانی به بوانات سراریز شوند.شهرستان بوانات مقام اول تولید گردو در استان فارس را دارد.

کشمش و آفتابی مخصوص شهرستان بوانات که از انگور مشهور خلیلی در این شهرستان تهیه می شود نیز شهره خاص و عام است که به دو صورت کشمش داری یا سبز(سایه خشک) و آفتابی که با نور افتاب خشک میشود نیز بسیار طعم خوب و کالری بالایی دارد.



منبع: حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، فارس ، سوغات
نظرات بینندگان