کد خبر: ۱۲۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
تلاش شاعرانه برای تحقق شعار سال:

مجموعه شعر «فرزندان ایرانیم » نتیجه هنرنمایی شاعر فارسی در حمایت از کالای ایرانی

تلاش هنرمندانه شاعر خوش آوازه فارسی برای تحقق شعار سال وحمایت از کالای ایرانی به عنوان اولین‌های هنری سال 97 به چاپ رسید.
به گزارش شیرازه، هادی فردوسی که با رباعی‌ها و دوبیتی هایش درباره شهدا و انتشار کتاب «آنان همه از تبار باران بودند»، در جامعه هنری خوش درخشید، درباره تازه ترین اثرش در سال جدید در گقتگو با خبرنگار شیرازه توضیح داد: مجموعه شعر کودک «فرزندان ایرانیم » با موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی به سفارش اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی آماده کردم، این اثر که هم حاوی اشعار کودکانه با موضوع متناسب با شعار سال است و هم تصویرگری جالبی دارد که به کودک امکان رنگ آمیزی می‌دهد، در نوروز97 چاپ شد.

فردوسی خاطرنشان کرد: البته در زمینه حمایت از کالای ایرانی در مجموعه شعرهشت جلدی با موضوع فرهنگ شهروندی که معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد سال گذشته چاپ کرد سروده خوبی داشتم.یکی از کتاب‌هایم دراین مجموعه هشت جلدی درباره حمایت از کالاهای ایرانی بود که با استقبال خوبی مواجه شده وسرود کودکانه آن هم تولید شده است.

این شاعر خوش ذوق که زندگی اش سراسر عشق و ارادت به اهل بیت است، خبر داد: درحال حاضر مشغول نوشتن مجموعه شعر آیینی در مدح اهل بیت هستم و ان شالله این اثر کار بعدی من در سال جدید خواهد بود که نشر دل آرام برای انتشار آن اعلام آمادگی کرده است. همین الان هم در حال سفر هستم و برای شعرخوانی در مراسم جشن میلاد امام علی(ع) از طرف امام جمعه قشم دعوت شدم و بخشی از جدیدترین اشعار آیینی خود را در مدح مولای متقیان برای این مراسم آماده کردم.

فردوسی همچنین به دوستداران ادبیات پایداری مژده داد: درسال جدید تلاش ویژه ای در زمینه سرودن اشعاری برای نشرارزش‌های دفاع مقدس به ویژه در نسل نوجوان خواهد داشت. وی تصریح کرد: پس از شعرخوانی در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس که دهه اول اسفند96 با حضور مسئولین کشوری و لشکری از جمله رییس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر آموزش و پرورش  در تهران برگزار شده بود، به بنده پیشنهاد شده که اشعاری درباره دفاع مقدس با مخاطب کودک و نوجوان آماده کنم که در کتاب‌های درسی چاپ شود. امسال وقت و انرژی خود را روی این موضوع متمرکز خواهم کرد.

شاعر جوان و شیرین سخن پارسی که افتخار کسب مقام در بیش از ۱۰۰ جشنواره شعر استانی و کشوری را در کارنامه خود دار در پاسخ به اینکه اثری با موضوعات بومی و استانی هم در دست اقدام دارد یا خیر پاسخ داد: بارها در این خصوص اعلام آمادگی کردم اما فارس در حیطه فرهنگی تعطیل است. از خیلی از نقاط کشور به بنده لطف داشتند و سفارش کار داشتم اما به رغم اعلام آمادگی برای همکاری در موضوعات مختلف هنوز هم از مسئولین فارس و شیراز پیشنهاد همکاری نداشتم. متاسفانه شیراز بیشتر به شهر سیاسی تبدیل شده و از هویت فرهنگی و هنری خود دور شده است.
نظرات بینندگان