کد خبر: ۱۲۰۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷

رکورد نحس تصادفات جاده‌ای همچنان بر پیشانی فارس

وضعیت استان فارس در تصادفات جاده‌ای که خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، در سال‌های اخیر تغییر محسوسی نداشته و همچنان افتخار نحس رکورددار بودن در کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش شیرازه، «از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس تاکنون در هر ۵۸ دقیقه یک نفر در جاده‌های کشور براثر تصادفات جان‌باخته است که آمار کمی نیست و باید تلاش کنیم که این آمار به حداقل ممکن برسد.»

این جمله از اسکندر مؤمنی، فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی است که 8 فروردین در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد. به گفته وی در جریان تعطیلات نوروزی، فارس، اصفهان، خوزستان، کرمان و خراسان رضوی پر تصادف‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

پر تصادف بودن استان فارس نسبت به دیگر استان‌ها در نوروز 97، متأسفانه خبر عجیبی نیست چراکه در سال‌های گذشته نیز فارس رکورددار تصادفات جاده‌ای بوده است. تصادفات جاده‌ای در استان فارس موجب شده بیشترین آمار مرگ‌ومیر و بالاترین آمار ضایعات نخاعی کشور به نام استان ما رقم بخورد و معلوم نیست که این سریال تکراری تصادفات در استان فارس تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت.

علل متعددی برای تصادف بیان می‌شود که خستگی، خواب‌آلودگی و عدم توجه راننده به جلو، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز ازجمله این موارد است اما به مشکلات فنی و ساختاری خودروها و زیرساخت‌های جاده‌ای کمتر توجه می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در تاریخ 26 شهریورماه سال گذشته در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی در مورد حوادث جاده‌ای خطاب به مسؤولان فرمودند: «یک مسئله‌ی اساسی این است که نقاط حسّاس را، نقاط ضعف را، جستجو کنید و پیدا کنید. فرض بفرمایید قضیّه‌ی جاده‌ها را و تصادف‌هایی که در جاده‌ها پیش می‌آید. سهم نیروی انتظامی در جلوگیری از حوادث جاده‌ای چقدر است؟ این را باید بررسی کرد. البتّه عوامل گوناگونی و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه سهم دارند؛ سهم نیروی انتظامی، سهم وزارت راه، سهم دستگاه‌های گوناگونِ صنعتیِ دیگر در این حادثه چه اندازه است؟ کاری کنیم که مردم عزیز ما این بخش حادثه‌خیز و تلخ و دردناک را در زندگی خود نداشته باشند».

وضعیت استان فارس در تصادفات جاده‌ای که خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، در سال‌های اخیر تغییر محسوسی نداشته و همچنان افتخار نحس رکورددار بودن در کشور را به خود اختصاص داده است، این مسئله بسیار مایه تأسف برای مسؤولان بوده و لازم است که دادستان‌های فارس به‌عنوان مدعی‌العموم برای احقاق حق عامه در این مسئله مهم ورود کنند.

فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
0
جناب شیرازه
خبر به تنهایی دردی را دوا نمی کند
راهکارهای اجرایی منجر به جلوگیری از تصادفات بدهید
بگویید مسئولین استان چه تدابیری اندیشیده اند؟
پلیس راه آیا به وظائفش به خوبی عمل می کند؟
راه داری چطور؟
امداد گران چطور؟
و.....