کد خبر: ۱۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷

سالگرد شهادت شهید مدافع حرم در استهبان برگزار می‌شود

دومین سالگرد عروج عارفانه و عاشقانه شهید مدافع حرم سردار سرافراز حاج محسن الهی در روستای ماهفرخان دهستان خیر شهرستان استهبان برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه،  دومین سالگرد عروج عارفانه و عاشقانه شهید مدافع حرم سردار سرافراز حاج محسن الهی در روستای ماهفرخان دهستان خیر شهرستان استهبان برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت 16 تا 18 روز پنج شنبه 16 فروردین 96 در سالن ورزشی شهید الهی موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

 شهید سردار محسن الهی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان قرآنی استهبان و از دلاورمرودان خطه دهستان خیر و روستای ماهفرخان است که این روزها یاد و خاطرش در دل هر پیر و جوانی زنده است.

این شهید بزرگوار، بیش از حد به نماز اول وقت و حجاب تاکید می‌کرد و خانه دوم و یا بهتر بگویم سنگرش مسجد بود که با صدای گرم نفسش که اذان می‌گفت مسجد محله‌ را رنگ و بویی دیگر داشت.

از همان دوران کودکی خوش خلق و خوی و با معرفت بود.گفتار و کردارش در روستای ماهفرخان دهستان خیر بین همسایگان خوب و صمیمی بود به طوری که هیچ وقت کسی از او گلایه و شکایتی نداشت.

متواضع بود و در سلام کردن پیش‌دستی می‌کرد و در کمک کردن به فقرا پیش‌قدم بود. انسانی وارسته و فداکار بود. او برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه سفر کرد و گفت: ما مدیون هستیم و باید از حرم حضرت زینب(س) دفاع کنیم.

همرزم ایشان می‌گفت: وقتی برای زیارت به حرم رفتیم او بعد از زیارت با تمام وجودش از حضرت زینب(س) خواست که مرگ او را شهادت قرار دهد. تا اینکه صبح جمعه 13 فروردین 95 ابتدا غسل جمعه و سپس غسل شهادت را انجام می‌دهد و در عصر جمعه پس از جانفشانی‌ها و دلاوری‌های بسیار به وصال یار نائل آمد و به آرزویش که شهادت بود، رسید.

حاج محسن یک فرشته به تمام معنا بود. همواره به دنبال کمک به مردم و فقرا بود و با الگوگیری از امام علی(ع) شبانه برای فقرا کمک می‌کرد. همیشه در برنامه‌ها و مراسم‌ها بود و کسی می‌خواست ازدواج کند و همیشه برخورد خوب می‌کرد و طوری برخورد می‌کرد که دست آنان را بگیرد و راهنمای آنان بود و دست همه را می‌گرفت.

حاج محسن همیشه در هر زمینه‌ای با خوشرویی و اخلاق مردم را راهنمایی می‌کرد و مشکل گشای آنان بود و آنچنان پیگیر می‌شد تا مشکلات مردم را برطرف کند.

در خمس و زکات نمونه بود و تاکید زیادی برای پرداخت آن داشت و در این مورد تاکید زیاد داشت. اگر نان شب نبود ابتدا پول خمس را می‌داد و  بسیار برخورد مهربان در زندگی داشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان