کد خبر: ۱۲۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

آمریکا بار دیگر مانع صدور بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی شد

دولت آمریکا بار دیگر از صدور بیانیه پیشنهادی کویت که خواستار تحقیق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات‌کنندگان در غزه است جلوگیری کرد.
به گزارش شیرازه،  منابع دیپلمات بامداد شنبه گفته‌اند ایالات متحده آمریکا برای دومین بار طی روزهای گذشته از صدور بیانیه‌ای در شورای امنیت که خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات‌کنندگان در غزه را محکوم می‌کند، جلوگیری کرد.

این بیانیه که از سوی کویت پیشنهاد شده بود، خواستار انجام تحقیقات فوری و مستقل پیرامون کشتار فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست در راهپیمایی‌های موسوم به «روز بازگشت» بود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» پیش‌نویس بیانیه مطبوعاتی کویت که میان اعضا توزیع شده بود بر حق فلسطینی‌ها برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز و انجام تحقیقات مستقل و شفاف از خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی تأکید می‌کرد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت با وجود موافقت ۱۴ عضو شورای امنیت با صدور این بیانیه مطبوعاتی، مخالفت آمریکا از صدور آن جلوگیری کرد.

هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری روز جمعه (۶ آوریل/۱۷ فروردین‌ماه) برای دومین هفته پیاپی و در ادامه راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت»، در مناطق مرزی با اراضی اشغالی تظاهرات کردند. در تظاهرات‌های جمعه هفته جاری رژیم صهیونیستی دست‌کم ۸ نفر را به شهادت رساند و ۱۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

رژیم صهیونیستی در تظاهرات جمعه هفته گذشته نیز ۱۶ فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین (۳۰ مارس - جمعه هفته قبل) یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در مصادره ۲۱ هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ است و هر ساله انجام می‌شود.
فارس
نظرات بینندگان