کد خبر: ۱۲۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

حمایت مشاور روحانی از افزایش دلار /دلار به 7 هزار تومان می رسد؟!

در همان ایّام انتخابات، یکی از حامیان جریان اصلاحات در یک مصاحبه عنوان کرد که دولت یازدهم برای جذب آراء مردم با پول نفت قیمت ارز را کنترل کرده است و این خیانت به مردم است و اگر روحانی رأی بیاورد این حبابی که خود دولت ساخته از بین می رود.
حمایت مشاور روحانی از افزایش دلار /دلار به 7 هزار تومان می رسد؟!
شیرازه،یکی از مهمترین مسائل اقتصادی این روزها افزایش نرخ دلار و به تبع آن کاهش ارزش پول ملی است.

نوسانات اخیر بازار ارز از دی ماه 96 با افزایش قیمت توسط بانک مرکزی آغاز شد و همچنان سیر صعودی آن ادامه دارد. هرچند دولت مردان سعی دارند منشأ این گرانی دلار را غیر اقتصادی عنوان کنند،امّا با نگاهی به گذشته و کنار هم گذاشتن برخی اتفاقات، شاید این آشفتگی در بازار ارز چندان هم دور از انتظار نبود.

در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، یکی از موضوعاتی که روی آن بحث های زیادی شد و بعنوان ابزاری برای تبلیغات و یا تخریب حریفان مورد استفاده قرار می گرفت، بحث بازار ارز بود.طرفداران و اطرافیان حسن روحانی معتقد بودند که اگر قالیباف یا رئیسی رأی بیاورند، قیمت دلار از مرز 5 هزار تومان هم می گذرد و این بیشتر به تهدید شبیه بود تا پیش بینی. حال بعد از گذشتن تنها یک سال، نگاه و تفکر مدیریتی که ادعای ثابت نگه داشتن دلار را می کرد در عمل افزایش دلار را کلید زد.

در همان ایّام انتخابات، یکی از حامیان جریان اصلاحات در یک مصاحبه عنوان کرد که دولت یازدهم برای جذب آراء مردم با پول نفت قیمت ارز را کنترل کرده است و این خیانت به مردم است و اگر روحانی رأی بیاورد این حبابی که خود دولت ساخته از بین می رود و دلار به مرز 7 هزار تومان می رسد که اگر این پیش بینی درست باشد، باید تا پایان سال 97 منتظر دلار نجومی باشیم.

هفته گذشته نیز اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی در گفت‌وگویی از افزایش قیمت دلار حمایت کرد و گفت: «اینکه قیمت دلار بالا رفت کار خوبی بود چاره‌ای نبود چون آن موقع مصنوعی قیمت دلار را پایین نگاه داشته بودند، وقتی سطح عمومی قیمت‌ها بالا می‌رود دلار هم بالا می‌رود»
در کنار این اتفاقات، طرح سؤال از رئیس جمهور که در روزهای گذشته از دستور کار مجلس خارج شد می توانست تا حدودی دلایل گرانی دلار را مشخص کند و نارضایتی های مردم را نیز به گوش رئیس دولت دوازدهم برساند، زیرا یکی از موضوعاتی که باعث طرح سؤال از رئیس جمهور شده بود، بحث فعالیت های بانک مرکزی بود.

حال دولتی که با انتقاد از مدیریت اقتصادی دولت نهم و دهم روی کار آمد، این روزها با بالا بردن نرخ ارز و کم کردن عرضه، با دست خود مسبب گرانی دلار و آشفتگی بازار ارز شده است. باید منتظر ماند تا ببینیم که دولت دوازدهم اقدامی و راهکاری جدّی برای حلّ این مشکل دارد یا فقط خاطرشان مکدّر می شود و شائبه ی عمدی بودن این نا بسامانی ها قوت می یابد.
نظرات بینندگان