کد خبر: ۱۲۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
محمود الزهار:

اگر اسرائیل غزه را بزند عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهیم

عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف قرار دهد فلسطینی ها نیز عمق این رژیم را هدف قرار می دهند.
به گزارش شیرازه، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: در صورتی که اسرائیل به خود جرأت ترور فرماندهان فلسطینی در نوار غزه را بدهد ما نیز عمق اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد. شلیک به افراد غیر مسلح جزء رویکرد اشغالگران محسوب می شود. زمانی فرا خواهد رسید که تمام خاک فلسطین را آزاد می کنیم.

الزهار گفت: راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت جزئی از راهکارهای مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی است.

وی در ادامه افزود: مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی به معنی دست برداشتن ما از سلاح هایمان نیست چرا که این سلاح ها از مبانی ملی و آرمان فلسطین محافظت می کند. ما از مقاومت مسلحانه در زمان مناسب خود استفاده خواهیم کرد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود 

مقام های رژیم صهیونیستی ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ ( ۱۰ فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.
المنار

نظرات بینندگان