کد خبر: ۱۲۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس:

واردات سنگ قبر چینی متضاد با شعار سال است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برخی از مناطق کشور معادن غنی سنگ دارد گفت:درعین حال ما از چین سنگ قبر وارد می کنیم که این واردات با شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی سازگار نیست
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام شیخ محمد حسن مرادی با اشاره به واردات سنگ قبر از چین گفت: برخی از سرمایه گذاران شهرستان خرم بید فارس که دارای معادن غنی سنگ است به دلیل همین نبود حمایت ها در چین سرمایه گذاری کرده اند و سنگ خام را به چین می فرستند، سنگ در آنجا فراوری می شود و به صورت سنگ فراوری شده مجددا به کشور ما باز می گردد.

وی ادامه داد: قیمت برخی از سنگ قبرهای وارداتی چینی حدود 18تا 35 میلیون تومان است.

مرادی اضافه کرد: چرا نباید حمایت از کالای ایرانی به گونه ای باشد که این سرمایه گذاران بتوانند در کشور خودمان سرمایه گذاری کنند؟ چرا باید ما برخی از اقلام جزیی که خودمان توان تولید آن را داریم از چین و سایر کشورها وارد کنیم.

امام جمعه موقت شیراز گفت: ما در همه زمینه های تولید لوازم خانگی به استقلال و خودکفایی رسیده ایم، چرا باید مبل را از ترکیه وارد کنیم؟، چرا باید پوشاک را از این کشور به صورت قاچاق وارد کنیم؟ ما همه مصالح و تجهیزات ساختمانی را در داخل کشور تولید می کنیم، نباید به دنبال مصالح و ملزومات ساختمانی خارجی باشیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: دوام و استحکامی که در برخی از ملزومات ایرانی وجود دارد در کالای هیچکدام از کشورهای دیگر نیست، این امتیازی برای ماست، کاشی تولید ایران بهترین کاشی است، سنگ های تزیینی در کشور ما مرغوبترین سنگ است، اطراف صفا شهر مرکز شهرستان خرم بید بهترین معادن سنگ است، خمین ومحلات بهترین معادن سنگ جهان را دارند.

حجت الاسلام مرادی افزود: استان فارس تولید کننده بهترین سیمان و گچ و سنگ است و بسیاری از این اقلام را به خارج از کشور صادر می کند، اگر این اقلام را وارد کنیم راه را برای قاچاق کالای ساختمانی هموار کرده ایم.

وی اضافه کرد: اگر در صنعت ساختمان از جنس و محصول ایرانی استفاده کنیم در صورت نامرغوب بودن کالا می توانیم به فروشنده اعتراض کنیم اما اگر از محصول مشابه خارجی استفاده کنیم در صورت نامرغوب بودن کالا به کجا اعتراض کنیم؟

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان فارس افزود: برای توسعه اشتغال باید از کالای ایرانی حمایت کنیم، حمایت از کالای ایرانی کنترل کننده قاچاق افسار گسیخته است.
ایرنا
نظرات بینندگان