کد خبر: ۱۲۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
یادداشت؛

تلگرام نسخه ای از یک تهدید هوشمند

تلگرام با برنامه ای که از آن بعنوان گرام یا پول دیجیتال یاد میکند قرار است همه ی این ساختارهای قدرت اقتصادی را در هم بشکند و مبدا و مقصد تراکنش های مالی را نامشخص کند.
شیرازه، پایان جنگ سرد بود که آمریکا توانست بر قدرت شوروی غلبه کند و بدون جنگ و خونریزی کشور رقیب خود را تکه تکه کند و خود در جهان به یکه تازی بپردازد.

اما چند سال بعد با ظهور قدرت های جدید مانند چین، روسیه و در خاورمیانه ایران این یکه تازی در دنیا با چالش روبرو شد و در این مسیر از روشهای مختلف برای غلبه بر دشمنان خود و تسلط بر آنان استفاده کرد. از تهدید و تحریم و ارعاب تا موارد دیگر. اما ایران در این میان با توجه به آرمانی که برای خود انتخاب کرده بود از اهمیت ویژه ای برخوردار بود چرا که موفقیت او می توانست به الگوی کشورهای درحال توسعه تبدیل شود.

پس از تجربه هایی که این دشمن دیرین ایران در ۴۰ سال گذشته کسب کرده است و انتخاب استراتژی مقابله با ایران در قالب قدرت هوشمند، از تمام ظرفیت های در اختیار خود به تناسب بهره میگیرد. تلگرام آخرین نسخه از یک تهدید هوشمند است. چرا که با گسترش آن در کشور ایران و جلب نظر مخاطب حدود ۴۰ میلیونی حالا دارد وارد فاز جدیدی می شود و آن فروپاشی اقتصاد ایران است. این نرم افزار به ظاهر پیام رسان در حال راه اندازی پول دیجیتال است.

هر کشوری برای آنکه بتواند روی پای خود بایستد باید دارای نهادهای اقتصادی قدرتمند باشد و با نظارت حکومت بر مبادلات بانکی و پولی، ضمن گردش صحیح مالی به توسعه کشور در عرصه های دیگر کمک کند.

این بدان معنی است که ورود و خروج پول از کشور شفاف باشد و مبادلات نهادهای مالی  در کشور قابل پیگیری و رصد باشد و این چرخه اقتصادی است که میتواند ضمن مشخص کردن درآمد مردم به توسعه مالیات و برگشت پول به نظام مالی کشور کمک کند.

اما تلگرام با برنامه ای که از آن بعنوان گرام یا پول دیجیتال یاد میکند قرار است همه ی این ساختارهای قدرت اقتصادی را در هم بشکند و مبدا و مقصد تراکنش های مالی را نامشخص کند.
که این امر در دراز مدت علاوه بر خروج سرمایه از کشور باعث ورشکستگی اقتصادی خواهد شد و شبکه مالی ایران را فلج خواهد کرد. چرا که ارز از مردم گرفته شده و در ازای آن اعتبار دیجیتال در اختیار او قرار خواهد گرفت و این قدرت را به صاحبان تلگرام خواهد داد که در آینده تنها به بهانه وجود تحریم ها، اعتبار مالی دیجیتال ایرانیان را صفر کرده و از دسترس خارج کنند و بدین گونه استعماری نوین رقم خواهد خورد که حرکت اقتصادی ایران را که خود محور توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است را متوقف کنند.
*افشاری
نظرات بینندگان