کد خبر: ۱۲۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
اولویت‌های مجمع خیرین فارس در سال جدید اعلام شد:

تکمیل مراکز در حال ساخت، آموزش، پیشگیری و حمایت از بیماران نیازمند

عملکرد خیرین فارس در همه عرصه‌ها به خصوص درعرصه سلامت در سطح کشور زبانزد بوده و در فعالیت‌های مختلف الگو های منحصر بفردی به سایر استان‌ها ارائه داده است.
تکمیل مراکز در حال ساخت، آموزش، پیشگیری و حمایت از بیماران نیازمند
به گزارش شیرازه، مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس در نشست خبری امروز با تاکید براین مطلب  گفت: با گذشت 15 سال از آغاز فعالیت این مجمع، بسیاری از نیازهای ابتدایی را پشت سرگذاشته‌ایم و با بازنگری سیاست‌ها و نگرش‌ها، به سمت مباحث پیشگیری و آموزشی بیشتر متمایل شده‌ایم.

علي‌اكبر رامجردي در این نشست به اقدامات انجام شده مجمع در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 96 همانند سال‌های قبل موفق به كسب مقام برتر در ميان مجامع تامين سلامت كشور و مقام برتر جشنواره ملي عمران سلامت شدیم وبیش از هشتاد درصد فعالیت‌های انجام شده در عرصه عمرانی بود.

وی حمایت از مراکز احداث شده، تکمیل مراکز در حال ساخت، آموزش، پیشگیری، بهداشت و حمایت از بیماران نیازمند، را از اولویت‌های مجمع خیرین فارس در سال جدید برشمرد و اظهار داشت: حجم تعهدات و اقدامات خیرین درسال گذشته بالغ بر  127 میلیارد تومان بود و از 76 خیر برگزیده این استان تجلیل شد. علاوه بر تجلیل از خیران، معرفی خیران به جامعه برای ترسیم الگوهای نیکوکاری، از اقدامات شاخص ما در سال گذشته  بوده است

مديرعامل مجمع خيرين تامین سلامت استان فارس با اشاره به نیازسنجی‌های انجام شده، در خصوص نیازهای عرصه‌ی سلامت، گفت: یک هزار و 960 نیاز استخراج، به‌روز رسانی و اولویت‌بندی شده که بيش از يكهزار و300 مورد در حوزه دانشگاه و 600 مورد ديگر مربوط به واحدهاي غيردانشگاهي است. نتیجه این نیازسنجی در سایت ما قابل مشاهده است و از خیرین گرامی تقاضا داریم پیش از هر تصمیم گیری برای انجام کار خیر به این سایت سر بزنند.

وي تشكيل شوراهاي خيرين حامي بيمارستان‌ها در بيمارستان‌هاي دولتي، راه‌اندازي  صندوق حمايت از دانشجويان نيازمند و اجري طرح همياران سلامت را از اقدامات شاخص مجمع خيرين تامين سلامت فارس در سال 96 اعلام کرد و ادامه داد: مجمع طی یک سال گذشته  790 ميليون تومان در قالب وام و تهيه‌ی وسائل و تامین نیازهای دانشجویان به 227 دانشجويان نیازمند اعطا کرده است.  اين مهم با هماهنگي معاونت دانشجويي علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

رامجردي درباره هدف اجرای طرح همیاران سلامت نیز توضیح داد این طرح با هدف کاهش نارضایتی بیماران و همراهان بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی در شیراز مطرح شده وبا همراهی نیروهای بازنشسته‌ی دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های نمازی، رجایی، فقیهی و چمران اجرایی شده است.

وي انعقاد بيش از 140 فقره تفاهم‌نامه در سال 96 با ارزش 71 ميليارد تومان را يكي ديگر از اقدامات اين مجمع برشمرد و گفت: حجم تحقق تعهدات خيرين در سال 96 بالغ بر 81 ميليارد و 500 ميليون تومان بوده كه نسبت به سال 95 روندی افزایشی داشته است.

مديرعامل مجمع خيرين تامین سلامت استان فارس اضافه كرد: 80 درصد از این تفاهم نامه ها در حوزه عمرانی و احداث درمانگاه و بیمارستان است، خیرین همچنین تعهدات قابل توجهی در زمینه تامین تجهیزات پزشکی و بیمارستانی داشته اند..

رامجردي بيشترين مراكز گيرنده خدمات عمراني اين مجمع را به ترتيب معاونت درمان با 70 درصد جذب، معاونت بهداشت با 10 درصد جذب و مراكز خيريه با 10 درصد جذب اعلام كرد.

او از اجرای سه اردوی نورآوران سلامت در شهرستان‌های اقلید، فیروزآباد و سپیدان خبر داد و با بیان اینکه در این اردوها خدماتی به ارزش 4 میلیارد تومان در حوزه‌های دندانپزشکی و چشم‌پزشکی به شکل رایگان به افراد ارائه شده است، گفت: امسال این خدمات در حوزه‌های اطفان و زنان هم ارائه خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس همچنین خاطرنشان کرد: هم‌اینک 35 پروژه‌ی خیرساز در استان فارس فعال است؛ این تعداد 23 پروژه در شیراز و مابقی در شهرستان‌ها روند احداث را طی می‌کند، پنج بیمارستان و 13 مرکز درون بیمارستانی و 6 مرکز جامع سلامت با مشارکت خیرین در فارس این 35پروژه را تشکیل می‌دهد.

رامجردی افزود: 18 اقامتگاه همراه بیمار در شهرستان ها و 7 اقامتگاه دیگر در شیراز با کمک خیرین ساخته شده، 150 تخت مناسب برای اقامت همراهان بیماران تهیه شده است هر چند هنوز در این حوزه نیازهای فراوانی وجود دارد.
نظرات بینندگان