کد خبر: ۱۲۰۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
کلانتری در واکنش به سخنان نماینده شیراز در مورد فیلترینگ تلگرام:

برخی به دلیل منافع سیاسی نقش اپوزسیون بازی می‌کنند/آقایان کاتولیک‌تر از پاپ شده‌اند!

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری به سخنان پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد فیلترینگ تلگرام واکنش نشان داد.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به سخنان بهرام پارسایی که مخالف فیلترینگ تلگرام است، اظهار داشت: فیلترینگ فضای مجازی در کشورهای پیشرفته دنیا نیز صورت می‌گیرد و مختص ایران نیست که نمونه آن در چین و آمریکا مشاهده شده است.

وی افزود: برخی ازجمله آقای پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی معتقدند که پیام‌رسان‌های داخلی امنیت ندارند که پرسش بنده از ایشان این است آیا پیام‌رسانی مانند تلگرام که مدیریت آن با خارجی‌ها است امنیت دارد؟

کلانتری با بیان اینکه مخالفان فیلترینگ تلگرام دچار اشتباه هستند، تصریح کرد: برخی دانسته یا ندانسته نقش اپوزیسیون بازی کرده و در فکر منافع مردم نیستند و ادعایشان این است که پیام‌رسان‌های داخلی امنیت ندارد؛ درصورتی‌که این‌گونه نیست.

این استاد دانشگاه شیراز افزود: پیام‌رسان‌های داخلی اگر ایراد و ضعفی نیز داشته باشند قابل ارتقا و درست شدن هستند، بنابراین نباید آن را نادیده گرفت.

وی با تأکید بر ناامن بودن فضای تلگرام اظهار داشت: زمانی که اطلاعات ما در اختیار سرویس‌های جاسوسی آمریکا و موساد قرار می‌گیرد، آیا هنوز هم می‌توان گفت که تلگرام فضایش امن است؟

کلانتری همچنین گفت: کشور چین امروز با 910 میلیون کاربر که معادل 9 برابر جمعیت کشور ایران است، از اینترنت ملی استفاده می‌کند و سال‌ها است که با اینترنت ساخت غربی‌ها خداحافظی کرده و در جنگ سایبری بر آنان پیروز شده است؛ کاری که ما نیز قادر به انجام آن هستیم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید مدیریت فضای مجازی به دشمن سپرده شود، افزود: متأسفانه برخی افراد مغرض یا غافل در داخل به دلیل منافع جناحی یا سیاسی نقش اپوزسیون بازی کرده و در اظهارنظر در خصوص بیشتر امور کشور، آقایان از پاپ نیز کاتولیک‌تر شده‌اند!

این استاد دانشگاه شیراز با تأکید مجدد بر استفاده از توان داخلی خاطرنشان کرد: مدیریت فضای پیام‌رسان‌ها باید در اختیار کشور خودمان باشد تا بیش از این از فضای مجازی آسیب نبینیم.

کلانتری همچنین گفت: هیچ انسان عاقلی با اصل فضای مجازی و استفاده از آن مخالفت ندارد به‌شرط آنکه آسیب‌های ناشی از آن کنترل‌شده و این مدیریت در اختیار خارجی‌ها و دشمنان ملت نباشد.

یادآور می‌شود چندی پیش بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های کشور، با مخالفت با فیلترینگ تلگرام، این کار را برخلاف مصلحت کشور و مردم دانسته بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
0
نکته جالبه اینه که میفرمایند ما باید از چینی ها الگو بگیریم نه از غربی ها.شعار معروف نه غربی نه شرقی چه شد؟