کد خبر: ۱۲۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

نقش آفرینی صدا و سیمای مرکز فارس در تامین آرامش استان

استاندار فارس از صدا و سیمای مرکز فارس برای ایفای نقش مناسب در توسعه استان در سال ۹۶ قدردانی کرد.
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در دیدار نوروزی با مدیر کل و جمعی از معاونین صدا و سیمای فارس گفت: گزارش‌ها و برنامه‌هایی که از بخش‌های خبری مرکز فارس پخش می شود، علاوه بر آگاه کردن مردم از منافع عمومی، زمینه معرفی ناهنجاری‌ها و توجه مردم و مسئولان را برای رفع مشکلات فراهم کرده است.
او گزارش درختان بی سایه را که به موضوع نابودی درختان بلوط و تبدیل آن‌ها به زغال پرداخته است نمونه‌ای از این گزارش‌ها اعلام و افزود: با پخش این گزارش دستور فوری پیگیری و شناسایی کوره‌های ذغال به اداره کل منابع طبیعی صادر شد.
استاندار فارس همچنین با قدردانی از پیگیری سوژه‌های مردمی در بخش‌های خبری اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۷ با نگاه جامع به مشکلات و توجه بیشتر به درخواست‌های مردم، امیدواری بیشتری در جامعه بوجود آید.
تبادار نقش صدا و سیما را در روز‌های پایانی سال، به ویژه کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال ارزنده ارزیابی کرد و گفت: تولید و پخش برنامه‌های آگاهی بخش و فرهنگ ساز، استفاده از نظرات کارشناسان اجتماعی، انتظامی و قضایی در این برنامه‌ها باعث شد سال ۹۶ یکی از سال‌های کم خطر در چهارشنبه آخر سال باشد.
استاندار فارس در ادامه به کار‌های انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر آزاد راه شیراز ـ. اصفهان به عنوان آزاد راه بزرگ این استان، آزاد راه‌های، لامرد ـ. پارسیان، لار ـ. بندرعباس، سپیدان ـ. پل فسا و شیراز ـ. بوشهر در دستور کار مطالعه و یا نهایی شدن قرارداد هستند.
اسماعیل تبادار با اشاره به وضعیت راه آهن استان گفت:: به نعمت داشتن خطوط ریلی در گذشته به انداره کافی توجه نمی‌شد، اما با تلاش مسولان استان، خوشبختانه همینک با خطوط ریلی فارس سالانه ۷۰ هزار تن گندم جابجا می¬شود و جابجایی آرد سفید و محصولات پتروشیمی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: افتتاح ذوب آهن نی ریز ـ. پاسارگاد با ۲۳۰ میلیون دلار، طرح توسعه آلومینیوم با ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان و کربنات سدیم و بسیاری از فعالیت‌های عمرانی دیگر در استان در حال اجرا است که از ابتدای همه این طرح‌ها صدا و سیما آن را به صورت کامل پخش کرد.
تبادار گفت: سرمنشاء حرکت به جلو در جامعه امیدواری است و اگر چه دشمنان عزم خود را جزم کرده اند تا بگویند مسئولان جمهوری اسلامی کارآیی لازم را ندارند، اما به حمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.
وی بیان کرد: در سفر چند روز گذشته به قطر بزرگی کشورمان را دیدم، آن‌ها عظمت جمهوری اسلامی را بیان می‌کردند و می‌گفتند در جایی که همه مخالفان مقابل ما بودند ناجی ما ایران بود و شما کشوری بزرگ، توانمند و با اصالت هستید که در تنگنا‌ها به داد افراد و همسایه هایتان می‌رسید.
نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: در سفر به کشور قطر با تشکیل کارگروه‌هایی زمینه افزایش صادرات خدمات فنی، مصالح ساختمانی و ارتباط بیشتر میان تجار و بازرگانان دو کشور فراهم شد.
وی در پایان از تلاش‌های صدا و سیما در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی و پوشش این برنامه‌ها در استان قدردانی کرد.
نظرات بینندگان