کد خبر: ۱۲۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

کودکی که دچار ۵۰۰ بار شکستگی اعضای بدن شده است + تصاویر

شکستگی استخوان تنها مخصوص سالمندان یا در زمان بروز حادثه و تصادف نیست بلکه نوعی بیماری ژنتیکی وجود دارد که فرد از بدو تولد دچار شکستگی‌های پی در پی می‌شود.
به گزارش شیرازه، کودکی 6 ساله به نام ریکو کویین لن (Reiko Quinlan) از کشور کانادا شهر تورنتو از بدو تولد مبتلا به بیماری (Osteogeneses Imperfecta Type Three) است که بر اثر آن دچار شکستگی اعضای بدن حتی با کوچکترین لمس یا اشاره می‌شود.

شدت این عارضه در کودک به اندازه‌ای است که سبب شده مجبور به استفاده از صندلی چرخدار برای حرکت و جابه جا شدن باشد.

در زمان تولد کودک با ۵ شکستگی به دنیا آمد و دریک سال اول زندگی خود دچار ۸۰ شکستگی و تاکنون دچار بیش از ۵۰۰ شکستگی شده است.

بر اثر این بیماری ژنتیکی استخوان‌های ریکو بسیار نازک و شکننده است و به آسانی می‌شکند، اسکن‌های رادیولوژی موارد بی شماری از شکستگی را در بدن او نشان می‌دهد و مجبور است به شکل دائم در حالت گچ گرفتگی و استفاده از آتل برای ترمیم شکستگی به سر ببرد.


این بیماری بسیار نادر است و از هر ۲۰ هزار تولد یک مورد را درگیر می‌کند، بیشتر مبتلایان به این بیماری نیازمند به وسایل کمکی برای راه رفتن و حرکت هستند و متاسفانه درمانی برای آن وجود ندارد.


امید به زندگی در مبتلایان به این بیماری کم است و بیشتر آن‌ها بر اثر عارضه‌های جانبی ناشی از بیماری مانند ایجاد لخته خونی و مواردی از این دست جان خود را از دست می‌دهند.

والدین و اطرافیان نظارت دقیقی بر ریکو دارند، زیرا هرگونه حرکت سریع یا حتی نشستن برروی صندلی یا لمس دیگران می‌تواند سبب شکسته شدن استخوان‌های او شود.


ریکو تاکنون ۱۱ جراحی را پشت سر گذاشته است و جراحان در بدن او پیچ‌های آهنی کارگذاشته اند تا کمتر دچار شکستگی شود؛ خانواده او امیدوارهستند در آینده علم پزشکی راهکار‌های درمانی جدیدی برای کمک به فرزند آن‌ها پیدا کند وبه این ترتیب او بتواند به سنین بزرگسالی برسد.


این بیماری به دلیل نوعی ناهنجاری در کلاژن استخوان رخ می‌دهد و به این ترتیب استخوان‌ها بسیار شکننده می‌شوند.

منبع:Dailymail

نظرات بینندگان