کد خبر: ۱۲۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

درب های بسته مرکز نوآوری شهرستان اقلید چهار ماه پس از افتتاح

درب مرکز نوآوری شهرستان اقلید که آذرماه 96 با حضور معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری و نیز مدیر مراکز رشد اقماری پارک فارس افتتاح شده بود همچنان به روی نوآوران و جوانان بااستعداد این شهرستان بسته است.

به گزارش شیرازه،  با توجه به اهمیت مراکز رشد فناوری در راستای تأکید مقام معظم رهبری و تبیین و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و بر اساس پتانسیل ها و نیازهای موجود در شهرستان اقلید از نظر نیروی انسانی و منابع دیگر لزوم وجود مرکزی به عنوان رابط بین علم و عمل و موتور محرکه ای برای ایجاد بستر مناسب به منظور عملی کردن ایده های علمی احساس می شد که در این راستا تصمیم به پیگیری برای راه اندازی مرکز نوآوری در شهرستان اقلید گرفته شد.

با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته در راستای کسب موافقت پارک علم و فناوری فارس به منظور راه اندازی مرکز نوآوری شهرستان اقلید با توجه به مزیت های نسبتا بالای این منطقه از نظر محصولات کشاورزی، وجود مراکز متعدد آموزش عالی، شرایط لازم برای تأسیس شرکت های دانش بنیان و...صورت گرفت و تیرماه سال گذشته مجوز راه اندازی این رکز با مدیریت سمیه صالحی صادر شد.

12 مردادماه 96 نخستین جلسه مربوط به مرکز نوآوری شهرستان اقلید با حضور مدیر مراکز رشد اقماری استان فارس، امام جمعه، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، فرمانده سپاه، بخشداران، برخی از مسؤولان شهرستانی و نخبگان شهرستانی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقلید برگزار شد.

با حمایت و همکاری فرماندار شهرستان اقلید، ساختمان قدیم فرمانداری این شهرستان برای این منظور اختصاص داده و قرارداد اجاره ای به مدت 5 سال منعقد شد و اقدامات نخست برای آماده سازی مرکز صورت گرفت.

پس از فراهم کردن مقدمات کار و ایجاد زمینه مناسب برای افتتاح مرکز نوآوری شهرستان اقلید، در روز 29 آذرماه 96 نخستین مرکز نوآوری شهرستانی استان فارس با حضور معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری و نیز مدیر مراکز رشد اقماری پارک این استان، فرماندار اقلید، بخشدار مرکزی، معاون علمی پژوهشی سپاه و برخی دیگر از مسؤولان شهرستانی در اقلید گشایش یافت.

این مرکز نوآوری به عنوان زیرمجموعه پارک علم و فناوری فارس و با هدف ارائه خدماتی چون مشاوره، آموزش، حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها، ترویج کارآفرینی و برگزاری رویدادهای کارآفرینی و فناورانه در فضایی بالغ بر ۳۰۰ مترمربع در راستای ارائه خدمات به ایده پردازان و فناوران شهرستان اقلید افتتاح شد اما پس از گذشت چندین ماه از این اتفاقات، هنوز درب مرکز نوآوری شهرستان اقلید بسته و اهدافی که برای راه اندازی این مرکز عنوان شده بود نه تنها تحقق نیافت بلکه آغاز نیز نشد.

منبع:  کلید فارس


برچسب ها: اقلیذ ، فارس ، بیمارستان
نظرات بینندگان