کد خبر: ۱۲۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

تجلیل شورای شهر شیراز از پاکبانی که کیف ۵۰ میلیونی را به صاحبش بازگرداند

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز در نخستین جلسه علنی این شورا در سال ۹۷ از علی زارع پاکبانی که کیف ۵۰ میلیون تومانی را به صاحبش بازگرداند، تجلیل کردند.
به گزارش شیرازه، نارنجی پوش پاکدست شیرازی نوروز امسال کیف حاوی پول و طلا را به ارزش بیش از 50 میلیون تومان پیدا و آن‌را  به صاحبش که میهمان نوروزی شهر شیراز بود باز می‌گرداند.

شیراز|تجلیل شورای شهر شیراز از پاکبانی که کیف 50 میلیونی را به صاحبش بازگرداند
پس از حضور حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در منزل این پاکبان شیرازی و قدردانی از آن امروز نیز اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از این جوان پاکبان سخت‌کوش و امانت‌دار کلان‌‌شهر شیراز قدردانی کرد.

سیداحمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم اظهار داشت: مردم شیراز  قدمت دیرینه در نوع‌دوستی و مهمان‌نوازی دارند و قدردان امانت‌داری این پاکبان شیرازی هستیم.

علی زارع این پاکبان پاکدست شیرازی در تشریح ماجرای بازگرداندن کیف پولی یک مسافر نوروزی می‌گوید: دوست دارم پاکبانان به شغلشان افتخار کنند و بدانند با همین دستان پینه بسته و خش خش جاروی خود نان حلالی را بر سر سفره م‌ آورند که برکت را به زندگیشان هدیه می‌دهد.
وقتی که کیف را باز کردم اما برق طلاها و خشکی پول‌ها چشمم را نگرفت حتی لحظه‌ای وسوسه نشدم چون فهمیدم کیف متعلق به مسافر است، مسافر میهمان است و میهمان هم حبیب خدا، تلفن همراهی که در کیف بود مدام زنگ می‌خورد، گوشی را برداشتم و صدای مردی هراسان با لهجه شمالی از آن سوی خط می‌آمد که "آقا ما مهمان شهرتان هستیم، بگذارید با دل خوش از شهرتان برویم" به او اطمینان خاطر دادم که |من پاکبانم، کیف را پیدا کرده ام، بگویید کجایید تا کیف را برایتان بیاورم".

تا مسافرها خود را برسانند به یاد دوران جوانی اش می‌افتد روزگاری که در کرمان سرباز بوده است و کیفی را پیدا می کند «سرباز بودم با کلی امید به آینده اما همان موقع هم وسوسه نشدم به سختی صاحب کیف را پیدا کردم و بعد از آن برکت به زندگی ام آمد شاید خدا هم من را می شناسد که کیف و طلاهایی که گم شده را جلوی پایم قرار می دهد تا به دست صاحبش برسانم».

مسافرها پریشان و هراسان اما با اطمینان خاطر از راه می‌رسند، مرد شمالی دست در کیف می کند تا چهار میلیون به عنوان مژدگانی به پاکبان پاکدست بدهد، او می‌گوید «مژدگانی را دریافت نکردم چون پول باید نتیجه زحمت کشیدن باشد، کم و زیادش فرقی ندارد اما برای ریال به ریالش باید عرق ریخت تا برکت داشته باشد، ششم فروردین سالگرد ازدواج من با همسرم بود و  با حضور مدیران شهرداری در منزلم احساس کردم توانستم بهترین هدیه که همان سربلندی و عزت نفس است را به همسرم بدهم».

از احساس میهمانان شیراز که می‌گوید، چشمانش برق می زند «امروز خوشحالم از این بابت که نشان دادم میهمان نوازی شیرازی‌ها فقط به حرف نیست ما در عمل هم میهمان نوازیم. این برای من از همه چیز با ارزش تر بود که مرد مسافر وهمسرش گفتند: باز هم برای سال های بعد به شیراز می آیند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان