کد خبر: ۱۲۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

نابودی تفرجگاههای سپیدان یکی پس از دیگری

در سال های اخیر تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان سپیدان ،نگین زاگرس مشاهده می شود و به تازگی قطع درختان در تفرجگاه آب چُغُر آباد بیضا دیده می شود.

به گزارش شیرازه، منطقه ی تفریحی آب چُغُر حد مرزی روستای علی آباد تنگ و جهان نما واقع شده است که درسالهای قدیم با وجود چشمه سارها منطقه ی تفریحی محسوب می شد که با وجود چشمه ها زیبایی بسیار زیادی داشت و تعداد درختان آنقدر زیاد بود که اصلا کف دره آب چُغُر را آفتاب نمی دید.

در دهه ی چهل و بعد از اصلاحات اراضی مردم روستاهای علی آباد تنگ و جهان نما همت کرده و اقدام به کاشت نهال در این قسمت می نمایند.اکنون با گذشت 50 سال درختان تنومند شده و به اوج زیبایی خود رسیده اند.

البته طی چند سال گذشته متاسفانه بسیاری از درختان قطع شده و اکنون تعداد بسیار کمی از این درختان باقی مانده است.اما اکنون متاسفانه شاهد قطع بی رویه  این درختان 40؛50 ساله هستیم.

درختان کهنسال و قد کشیده ای که هر کدام در زیبایی فضای سبز شهر نقش بسزایی دارد، ولی صدای اره برقی این روزها تنه درختان  قدیمی وکهنسال را نشانه گرفته است.بی شک یکی از مطالبات اصلی مردم حفظ فضای سبز موجود است، اما هر از چند گاهی خبرهایی مبنی بر قطع درختان به دست مالکین ومردم شنیده می شود و واکنش نشان ندادن متولیان امر ، مردم را نسبت به برخورد قاطع مسئولان نا امید می کند.هر از چندگاهی قطع بی رویه درختان به بهانه های مختلف در شهرستان سپیدان وروستاهای آن موجب نگرانی دوستداران طبیعت و مخدوش شدن فضای سبز شهرمی شود.

بی شک یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان حفظ فضای سبز موجود است، اما هر از چند گاهی خبرهایی مبنی بر قطع بی رویه درختان سوژه این پایگاه خبری می شود و قطعا در این میان پیگیری دوستداران طبیعت، مردم را نسبت به برخورد قاطع مسئولان امیدوار می کند. 

جمعی ازدوستداران طبیعت با ابراز نگرانی درگفتگو با خبرنگار ما اظهار داشتند: برخی افراد سودجو به بهانه های مختلف در شهرستان اقدام به قطع بی رویه درختان کهنسال کرده اند و چهره شهر وروستارا نازیبا ساختند.

با توجه به اینکه سپیدان یک شهرستان توریستی ونگین زاگرس به شمار می رود ، در این میان درختان سبز و قامت کشیده در می تواند برای گردشگران ومسافران درامد زایی در برداشته باشد.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز در شهرها و روستاها و تلاش مسئولان برای ایجاد فضای سبز، قطع درختان در شهرستان سپیدان امری نامعقول است پس بنابراین در برابر اقدام نسنجیده این افراد خاطی توجه و پیگیری مسئولین بیش از پیش را نیزمی طلبد.متأسفانه چندین اصله درخت چناربا عمر چندین ساله در تفرجگاه حسین آباد بیضا از توابع شهرستان در مدت چند ثانیه قطع شدند که علت آن معلوم نیست

حین عبور از این محل در کمال تعجب و تأسف متوجه شدیم که تعدادی از درختان کهنسال تفرجگاه آب چُغُر قطع شدند علت هرچه باشد به نظر می رسد با توجه به گردشگرپذیربودن شهروروستا و نیاز به وجود درختان، برای قطع درختان خصوصا در روستا، باید دقت بیشتری صورت گیرد. وقتی که برای سبز کردن دامنه ی کوههای اطراف شهر برنامه ریزی می شود، چرا قطع درختان در قلب شهر وروستا را شاهدیم؟ حال باید سالهای سال طول بکشد تا اگر نهالی هم کاشته شود سبز وتنومند شود وجایگزین این درختان کهنسال را بگیرد .

برچسب ها: سپیدان ، تفرجگاه ، زتگرس
نظرات بینندگان