کد خبر: ۱۲۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

مدیرکل جدید انتقال خون استان فارس منصوب شد

مراسم معارفه مسعود ترابی به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون استان فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه، در این مراسم که صبح امروز برگزار شد معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: موقعیت فارس از قدیم طوری بوده که برای امور اقتصادی به ویژه درمان  استان‌های همجوار به این استان مراجعه می‌کنند که باید امروز برای رفع نیازها بیشتر به بخش سلامت توجه شود.

هادی پژوهش جهرمی با بیان اینکه 75 نفر نوروز امسال در جاده‌های فارس جان خود را از دست دادند و فارس متاسفانه رتبه نخست کشور را در تصادفات کسب کرد.

وی با اشاره به اهمیت خون و تاثیر آن در نجات‌بخشی افراد این مهم را تسریع‌کننده سلامت دانست و بیان کرد: باید انتقال خون استان فارس به عنوان یک مرجعیت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار فارس افزود: کار انتقال خون کار بسیار سختی است و باید با فرهنگ ‌سازی؛ حمایت و همکاری فرمانداران کاری شود که در تامین فرآورده‌های خونی با مشکل روبه‌رو نشویم.

پژوهش گفت: کمبود خون در چندماه اخیر سبب شد که برای تامین فرآورده‌های خونی استان فارس از استان‌های همجوار خون وارد کنیم که باید با یک همت همه جانبه به سمتی برویم که خون بیماران نیازمند تامین شود.

معاون استاندار فارس از تمام مردم این استان خواست نسبت به اهدای خون اهتمام ویژه داشته باشند.

در این مراسم مدیرکل سابق انتقال خون استان فارس نیز با اشاره به آغاز فعالیت خود از سال 92 در انتقال خون این استان اظهار داشت: در این مدت 10 پایگاه جدید در شهرستان‌های مختلف فارس ساخته شد.

محمد حسین کریمی افزود: یکی از موضوع‌های مهم که باید مورد توجه قرار گیرد ارسال پلاسما از طریق پایگاه‌های اقماری در شهرستان‌هایی همانند جهرم و لار است.

کریمی گفت: در چند سال گذشته توجه به توسعه اماکن انتقال خون از جمله ایجاد سالن جدید خون‌گیری در شیراز مورد توجه قرار گرفت و 70 نیرو به این اداره کل اضافه و مرکز جامع پلاسما نیز راه‌اندازی شد.

تسنیم

نظرات بینندگان