کد خبر: ۱۲۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

چرابرنامه های فرهنگی در سپیدان کمرنگ شده است

متاسفانه این روزها در شهرستان سپیدان درسایه غفلت بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی برخی ازبرنامه ها یا اجرا نمی شود ویادر صورت اجرا شدن از استقبال کمتری برخورداراست سئوال اینجاست چرابرنامه های فرهنگی در سپیدان کمرنگ شده است .

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان به عنوان یکی از برترین شهرستانهای فارس وکشور در اجرای برنامه ومناسبتهای فرهنگی است که در اکثر ایام الله های سال و مناسبتهای شمسی وقمری برای مخاطبین خود برنامه هایی خاص داشته است .

ودر این راستا شهره در نزد شهرستانهای فارس است وبا توجه به داشتن قدمت مذهبی وفرهنگی بالا تا کنون در اجرای برنامه های فرهنگی ومذهبی در فارس پیشرو بوده است . اما چند مدتی بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص کم کاری انجام می دهند

همواره مراسم و مناسبت‌های مذهبی وفرهنگی در شهر هزار مسجد با شکوه و عظمت ویژه‌ای برگزارمی شد و حضور گسترده و شورآفرین مردم در صحنه‌هایی از این قبیل، مراسم­های انقلاب اسلامی  سپیدان را از سایر شهر هامتمایز می ساخت، اما این روزها اجرای برنامهای فرهنگی در سطح شهرستان با عدم مدیریت مواجهه شده است .

این روزها در سایه غفلت بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی سپیدان، شاهد کمرنگ شدن برنامه ها و مناسبت های شهرستان هستیم.

متاسفانه در این روزها در شهرستان سپیدان  سایه غفلت بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی  برخی ازبرنامه ها یا اجرا نمی شود ویادر صورت اجرا شدن از استقبال کمتری برخورداراست  ودراین خصوص دستگاه‌های فرهنگی شهرستان بی تفاوت از کنار این برنامه ها  می گذرند و این امر، اعتراض مردم وجوانان فرهنگی این شهرستان را در پی داشته و به کرات از بی توجهی  وبی برنامه گی مسئولان  ومتولیان مذهبی و فرهنگی در برگزاری مراسمات گلایه کرده اند .

مسئولان شهرستان سپیدان لازم است با تلاش بیشتر و همت مضاعف برای اینگونه مراسمات همانند سایر شهرها و حتی روستاهای کشور برنامه ریزی مناسب داشته باشند، به طور قطع کم کاری هایی در زمینه اجرای مراسمات صورت گرفته است و بایست طوری عمل شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهرستان نباشیم امور فرهنگی نیاز به حمایت مسئولین دارد و این در حالی است که حرف زدن از ارتقای امور فرهنگی به تنهایی کافی نیست بلکه باید برای این کاروقت گذاشت.

شاید بتوان گفت برخی از مسئولان ویا متولیان فرهنگی شهرستان زمان بازنشستگی آنها فراررسیده است وکا را باید به جوانتر ها سپر د. بهتر است جوان گرایی در سیتم فرهنگی ما باشد تا عده ای همیشه برای همه تصمیم بگیرند این نه به نفع مرم است نه به نفع شهرستان وتاکنون ضربه هایی که این افراد به شهر وارد نموده اند جبران ناپذیر بوده است .

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، فرهنگی
نظرات بینندگان