کد خبر: ۱۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
در خطبه های نماز جمعه شهرستانهای فارس مطرح شد؛

از بی عرضگی مسولین است که نمی توانند برکیفیت تولیدات داخلی نظارت کنند

ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه این هفته با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از کالاهای ایرانی، مسئولان را موظف دانستند بر مقابله با ورود کالاهای قاچاق به ایران و حمایت از تولید کنندگان داخلی.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه این هفته با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از کالاهای ایرانی، مسئولان را موظف دانستند بر مقابله با ورود کالاهای قاچاق به ایران و حمایت از تولید کنندگان داخلی.

از بی عرضگی مسولین هست که نمی توانند برکیفیت تولیدات داخلی نظارت کنند

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز با اشاره به شعار سال و حمایت از تولید داخلی، توجه بیشتر مسولان در کنترل کالای قاچاق را خواستار شد و اظهار داشت: اگر به آمار رسمی بیکاران کشور نگاه کنیم که جمعیتی قریب به 3 میلیون نفر بیکار را اعلام نموده است، و از طرفی به آمار رسمی واردات و قاچاق کالا هم نگاه کنیم یک رابطه معناداری بین بی کاری و قاچاق و واردات به چشم می خورد. بر اساس آمارهای رسمی، ما در سال 1396، حدود 12.5 میلیارد دلار کالای قاچاق مصرف کردیم و حدود 12.6 میلیارد دلار هم کالای مصرفی وارداتی خارجی مصرف کردیم، یعنی در مجموع حدود   25 میلیارد دلار کالای خارجی مصرف کردیم.

زارع ادامه داد: بر اساس نظریه علمی و تأکید کارشناسان، هر ده هزار دلار قاچاق یا واردات کالای خارجی موجب از بین رفتن یک شغل دائمی در کشور می شود، با توجه به ارقام بالا،  که مردم ما25 میلیارد دلار کالای خارجی در سال گذشته مصرف کردند، دو و نیم میلیون نفر بیکار شدند. اگر ما واقعا دلسوز خودمان و فرزندان و هموطنان بی کارمان هستیم، حتی اگر کالای خارجی در فروشگاه ها بود، حتی اگر کیفیت آنها بهتر هم بود عقل به ما اجازه مصرف کالای خارجی نمی دهد، چرا؟ چون این عمل موجب بی کاری فرزندان این مرز و بوم و در نتیجه معظل طلاق، اعتیاد، بی بندو باری، شرمندگی پدر در مقابل همسر و فرزندان و هزاران مشکل دیگر در جامعه می شود.

وی افزود: مشکل ما در تقویت و حمایت از کالای ایرانی "کیفیت" محصول است، متاسفانه بخشی از تولیدکنندگان ما علاقه‌مندند که کالای خود را با حداقل کیفیت روانه بازار کنند، باید وضعیت اقتصادی مردم را درک کنیم، نیاز به "نهضت ارتقای کیفیت" در تولیدات داخلی داریم. اگر این درست شد، خود به خود مردم به مصرف کالای ایرانی راغب تر می شوند، یکی از موارد تولید داخل تولید خودرو هست که بعنوان مثال خودرو پراید در شکور سالیانه جان هزاران نفر را می گیرد اما چرا بر کیفیت تولید آن و حتی تعطیلی تولید این خودرو اقدام نمی شود کسی نمی داند که چه دست هایی در کار است.

خطیب جمعه بوانات درگیر شدن مردم با بانک ها و وام های ربوی را یکی دیگر از عوامل مشکلات تولید و اشتغال کشور برشمرد و تصریح کرد: در کشور ما ارگ تولید کننده ای بخواهد برای راه اندازی تولید خود وام دریافت کند باید وامی با بهره بالای 20 درصد گرفته و شروع بکار کند در حالی که این مورد در اکثر از کشورها با سود زیر 10 درصد  و حتی با سودهای کمتر از 4 درصد می باشد و تولید کننده ما چگونه می تواند با سود وام 25 درصد در کشور رقابت کند و تولید با کیفیت خود را با قیمت مناسب عرضه نماید.

امام جمعه بوانات در جای دیگر از سخنان خود فرا رسیدن عید مبعث رسول اکرم(ص) را تبریک گفت و اضافه کرد: فلسفه بعثت پیامبر چیست؟پیامبر مبعوث شد تا انسان‏ها را با دعوت به توحید و خدا پرستى و انذار و پرهیز از طاغوت و گمراهى، از جهل و ضلالت نجات دهد؛ پیامبر است که با اجراى قوانین دینى عدل و قسط را در جامعه اجرا مى‏کند؛ پیامبر از آن‏جا که خود کامل‏ترین انسان و اسوه اخلاق است، مى‏تواند الگوى اخلاقى جامعه خود باشد و جامعه را به اکمال اخلاقى برساند.

حمایت از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

حجت الاسلام ملک نسب امام جمعه موقت سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن تبریک به مناسبت مبعث پیامبراکرم(ص) اظهار داشت:باید برای گرامیداشت چنین ایام هایی درشهرستان افراد خبره وصاحب فن درکنار اجرابه سبک وسیاق گذشته نوآوری داشته باشند وبرنامه ها مختص افراد مذهبی ومسجدی نباشد باید بگونه ای باشد که این برنامه ها باعث جذب مخاطب بشود نه دفع آنان واین برنامه ها وگرامیداشت ایام الله ها در طیف وسیعی انجام گیرد وهمه باید مبلغ باشند تا اینگونه برنامه ها باحضورحداکثری تمامی طیفهای مردم اجراگردد.

امام جمعه موقت سپیدان افزود: سالهای متمادی است که رهبر معظم انقلاب برای سال نامهایی را انتخاب می کنند که در چندین سال گذشته به بعد اقتصاد مقاومتی بیشتر از قبل پرداخته شده است واین هم از اهمیت موضوع دلالت دارد وباید در این راستا هم مردم وهم مسئولین در این سال با توجه به نامگذاری از کالای ایرانی حمایت کنند ودراین مهم وعملیاتی شدن آنها گام برداریم اگر نگاهی به برخی از کشورها داشته باشیم خواهیم دید که اتکا به کالای داخلی می تواند دستهای بیگانه را از کشور کوتاه کند ومردم به خودشان متکی شوند.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت :مسئله حمایت از کالای ایرانی باید به عنوان یک فرهنگ درجامعه نهادینه شود واین حمایت مسئول وغیر مسئول نمی شناسد ومردم ومسئولین در کنار هم برای محقق شدن این آرمان تلاش کنند ودستان بیگانه را از کشور کوتاه کنند برای رسیدن به ایرانی آباد تنها راه آن حمایت از کالای ایرانی است تا این اتفاق نیافتد ما به سایرین چشم دوخته ایم وباید برای رسیدن به اهداف خود تلاش نمائیم .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان عنوان داشت : آنهایی که دم از ایرانی وایرانیت میزنند وکوروش وزرتشت را قبول دارند بسم الله حال نوبت به شماست شمایی که از نام ایرانی فقط استقبال می کنید باید برای کالای ایرانی هم وانتخاب آن قدم بردارید ونه فقط در حد حرف باشد باید برای کالای ایرانی هم غیرت وتعصب داشته باشیم نه فقط نام ایران را یدک بکشیم وبه نام ایران به اسلام ودین ضربه بزنیم وبرای حمایت از کالای ایرانی هم غیرت به خرج دهیم اگر دولت بخواهد می تواند با قاچاق کالا مبارزه نماید واین خود یکی از راههای حمایت از کالای ایرانی است وب برنامه ریزی هامی تواند دراین امر هم وارد شده وپیروز شوند .

وی در ادامه درخصوص مسئله آب شهرستان گفت: ماازمسئولین میخواهیم دنبال مقصر نباشند وتوپ رادرمیدان هم نیاندارند وبرای مشکل اب این شهرستان به اتفاق نظردنبال رفع مشکل  اساسی باشند تامردم این شهروشهرستان دچار بیماری نشود واین مسئله نیز در سنوات گذشته چندین بار اتفاق افتاده که میطلبد مسئولین دنبال راه اساسی باشند  وبه جای جلسه وپیدا کردن مقصر به حل مشکلات آب این شهرستان فکرکنند آنهم فکراساسی که دیگر مردم به این مشکلات دچار نشوند ومسئولین دراین راستا اهتمام داشته باشند وبا برطرف شدن این مسئله برای چند روز آنرا فراموش کنند این قضیه باید به صورت جدی پیگیری شود ودر دستور کار قرار گیرد .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان درخطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون شخصیت پیامبراکرم (ص) مطالبی را بیان نمود .

دستگاه قضایی با مفسدین اقتصادی برخورد قاطع کند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت: همه شماها را به تقوای الهی دعوت میکنم، چرا تقوا عامل سعادت و نجات انسان می باشد.

امام جمعه نی ریز با اشاره به در پیش بودن بعثت پیامبر عنوان داشت: هدف از بعثت تربیت انسان است، انبیا آمدند که انسان ساز باشند.

خطیب نماز جمعه نی ریز ادامه داد: میلیاردها انسان در حال زندگی هستند آیا اینها نیاز به تربیت ندارند؟چیزی که در جامعه امروزی ما کم است و همه مسوولان باید بکوشند، برقراری ایجاد عدالت اجتماعی و پرهیز از تبعیض می باشد ، می بایست مقابل مفسدین اقتصادی، کسانی که تحت عناوین مختلف به اقتصاد کشور ضربه میزنند و خارجی ها را تقویت میکنند، ایستاد.

وی اظهار داشت: نمایندگان مردم بر امور نظارت کنند، مسوولان حقوق جامعه را محقق و رعایت کنند. نمایندگان با گرانی و قاچاق مقابله کنند با مفسدین اقتصادی برخورد کنند.

 آیت الله فقیه در ادامه با اشاره به هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای محرومان و مستضعفین خانه ساخته شود و به جوانان پناه داده شود متاسفانه عده ای چندین خانه دارند، متاسفانه خالی و به کسی هم   اجاره نمیدهند.
امام جمعه نی ریز خاطر نشان شد: دولت باید برای نسل جوان خانه تهیه کند.

خطیب نماز جمعه نی ریز بیان داشت: جوانان تحصیل کرده ما بیکار ولی عده ای چندین پست دارند، رهبر انقلاب هم موافق این اقدامات نیستند.

سید محمد فقیه مطرح کرد: بعضی از مراجع تقلید گله دارند، دستگاه قضایی چرا قاطع عمل نمیکند، مفسدین اقتصادی باید اعدام شوند، اینها اخلالگرند و جامعه را بهم ریخته و دل مردم را از انقلاب سرد میکنند و هرکسی هر وظیفه ای دارد باید به  آن عمل کند.

آیت الله فقیه در پایان در خصوص 29 فروردین روز ارتش گفت: این روز، روز ارتش اسلام است، نیروهای نظامی ما آمادگی دارند برای هر زمانی که از خاک و ناموس خود دفاع کنند، هم ارتش و هم سپاه مجهز داریم، با نیروهای دفاعی که در اختیار داریم از دشمن وحشتی نداریم، دولت آمریکا و هم پیمانانش بدانند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.


برچسب ها: فارس ، خطبه ، نماز جمعه
نظرات بینندگان