کد خبر: ۱۲۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
در شیراز صورت می گیرد؛

رونمایی از آثار تازه ادبی در انتهای هفته هنر انقلاب اسلامی

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از برگزاری آیین رونمایی از ۱۰ اثر تازه منتشر شده ادبی در این مرکز در روز پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.
به گزارش شیرازه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری آیین رونمایی از ۱۰ اثر تازه منتشر شده ادبی در این مرکز در روز پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی گفت. این آثار بخشی از تولیدات ادبی سال گذشته را شامل می شودکه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی انتشار یافته است و عصر یکشنبه ۲۶ فروردین از ساعت ۱۷ در حوزه هنری فارس واقع در پشت باغ جنت رونمایی می شود.

هاشم کرونی افزود: رجزهای عاشورایی منظومه ای آیینی از پدر شعر آیینی فارس و پیشکسوت شعر عاشورایی کشور حاج احد ده بزرگی است که بازسرایی منظوم رجزهای اصحاب خضرت سیدالشهدا علیه السلام را شامل می شود.

 مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: در عرصه شعر دو اثر منتشر شده است نخست کتاب شماره ۱ از مجموعه کتاب باهار است که به شعر امروز فارس اختصاص دارد و با عنوان رنگ خداشامل گزیده سال های شاعری دکتر غلامرضا کافی به گزینش و خوانش هاشم کرونی است.

وی افزود: دیگر کتاب شعر این مجموعه پله های بی فرود نام دارد و به آثار یکی از پیشکسوتان شعر شهرستان های فارس اختصاص یافته که شامل اشعار الله یار خادمیان ارسنجانی از صاحب قلمان پیشکسوت شهرستان ارسنجان در شمال فارس است.

کرونی پژوهش را یکی دیگر از عرصه های مد نظر حوزه هنری خواند که در این دوره مورد توجه قرار گرفته و گفت: ما علیه ما کارنامه شعر اعتراض است که در کنار خنده های عمل نکرده پیرامون طنز و شوخ طبعی در دفاع مقدس منتشر شده و به ترتیب اثر قلم دکتر ساجده تقی زاده و دکتر عبدالرضا قیصری زوج نویسنده و توانمند فارسی است.

وی گفت: کتاب ارزشمند کارنامه ادبیات داستانی پایداری اثر طبع زهرا اکبری از آثار قابل توجه ای است که انتشار آن نویدبخش ظهور یک چهره توانمند در عرصه پژوهش ادبی در جریان ادبیات انقلاب اسلامی خواهد بود. البته هر سه عنوان کار پژوهشی چاپ دوم کتاب های فوق را شامل می شود که به علت نیاز به حمایت از پژوهش ادبی در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی صورت گرفت.

سخنگوی ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس اظهار داشت: یکی دیگر از عرصه های مورد توجه این مجموعه ها بخش طنز است که دو اثر را به خویش اختصاص داده که یکی از آنها مجموعه کاریکلماتورهای ابوالقاسم صلح جو  با عنوان به پرویز شاپور سنجاق شده ام است.

وی گفت: در این عرصه کلا کتاب های زیادی انتشار نمی یابد اما سابقه و کیفیت کارهای ایشان مار ا به انتشار این اثر و استقبال مخاطب امیدوار می کرد. همچنان که کتاب خندیشه اولین مجموعه جمعی آثار اعضای انجمن طنز خندیشه به همت دکتر عبدالرضا قیصری در این سری آثار جای گرفته است.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: اثر دیگر این مجموعه با عنوان شهسوار شیرین کار، یادنامه زنده یاد مرحوم دکتر حسین اسکندری است که به کوشش محمدحسین ابراهیمی پژوهشگر جوان منتشر شده است.

وی گفت: دهمین کتاب این مجموعه در عرصه شعر کودک و نوجوان منتشر شده و زیارت نام دارد. این اثر که به موضوع حضرت شاهچراغ احمدبن موسی علیه السلام و زیارت بارگاه مطهر ایشان اختصاص دارد در واحدهای دیگر حوزه هنری شامل تجسمی تصویر سازی شده و در واحد موسیقی در قالب یک قطعه منتشر شده است.

کرونی گفت: این آثار در مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس تولید و بجز کتاب زیارت که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، مابقی آثار به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و در آستانه نمایشگاه بین المللی کتاب توسط  انتشارات پرتو رخشید به زیور طبع آراسته شده است.

وی در پایان اظهار داشت: آیین رونمایی از این آثار عصر یکشنبه ۲۶ فروردین از ساعت ۱۷ در تالار اندیشه به نشانی انتهای بلوار رحمت. چهارراه ترمینال باربری. پشت باغ جنت، انتهای بلوار استاد فراشبندی. جنب موسسه ورزشی توانبخشی ایثار. حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس برگزار می شود و حضور کلیه علاقه مندان آزاد است.

نظرات بینندگان