کد خبر: ۱۲۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
رئیس خانه صنعت و معدن استان فارس:

کارگوسنتر فرودگاه شیراز در حد حرف است/ قرارداد با ایتالیا منتفی

رئیس خانه صنعت و معدن استان فارس گفت: راه اندازی کارگو سنتر فرودگاه شیراز همچنان در حد حرف باقی مانده و صادرات فارس از این مهم لطمه می بیند.
به گزارش شیرازه، رئیس خانه صنعت و معدن استان فارس با اشاره به اینکه زیر ساخت های صادراتی مناسب در استان فارس و کشور وجود ندارد تاکید کرد: فاصله زیاد استان فارس به دریا باعث شده که به سمت صادرات هوایی حرکت کنیم اما نبود کارگو سنتر مشکل دیگر استان است.

سهراب شرفی ادامه داد: راه اندازی کارگو سنتر از جانب هواپیمایی کشور یک مصوبه است که متاسفانه نه خودشان اقدام می کنند و نه اجازه ورود بخش خصوصی را می دهند.

رئیس خانه صنعت و معدن فارس تاکید کرد: به دلیل این مشکلات صادرات صیفی جات استان ۳۵ درصد تلفات داشته که این اتفاقات قابل جبران نیست و از طرفی دیگر هواپیمایی و وزارت نیرو هزینه بنزین هر نفر مسافر را لیتری ۷۰۰ تومان مد نظر قرار داده اند اما برای حمل بار لیتری ۲۱۰۰ تومان که این تفاوت قینمت را نمی توانیم بر روی قیمت کالاهای صادراتی حساب نکنیم به همین دلیل توان رقابت با اجناس دیگر کشورها را نداریم.

شرفی با انتقاد از عملکرد ضعیف رایزنان اقتصادی در امور خارجه نیز گفت: توانایی رایزنان اقتصادی بسیار ضعیف است زیرا هیچگونه تابلو تبلیغاتی در کشورهای هدف صادرات ایران مشاهده نمی شود و حتی در صدا و سیمای کشورهای منطقه تبلیغی از کالای صادراتی ایران نیست در حایلکه خیابان ها و شبکه های مختلف تلویزیون داخلی مملو از تبلیغات اجناس دیگر کشورها است.

وی تاکید کرد: آنچه که می تواند صادرات ایران را در کشورهای منطقه موفق کند استفاده از رایزنان اقتصادی در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه تاکنون به این مهم توجه نشده است.

رئیس خانه صنعت و معدن فارس یادآور شد: قرارداد سنگ استان فارس با کشور ایتالیا به دلیل قوانین و بخش نامه های بدون دلیل و عدم کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتفی شد و در این راستا تنها بازرگانان استان فارس ضرر کردند.

مهر

نظرات بینندگان