کد خبر: ۱۲۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز:

مرمت درونی بنای دروازه قرآن از خردادماه آغاز می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، زمان آغاز مرمت بخش درونی بنای تاریخی دروازه قرآن را خردادماه امسال اعلام كرد.
به گزارش شیرازه، جهان‌بخش میرزاوند، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با بیان اینكه مرمت بخش درونی بنای تاریخی دروازه قرآن به یاری خدا از خردادماه آغاز شد، گفت: این كار، فاز ۳ مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن است.

انجام مرمت دروازه قرآن در ۳ فاز
وی افزود: از آنجا كه ما در اردیبهشت‌ماه ایامی مانند هفته شیراز، یادروز سعدی و غیره را در پیش‌ داریم كه در آن میهمانان داخلی و خارجی زیادی وارد شیراز می‌شوند، لذا ا این قضیه را زیبا ندیدیم كه اطراف بنای تاریخی دروازه قرآن كه به عنوان نماد قرآنی شهر شیراز نیز تلقی می‌شود، داربست‌های فلزی باشد لذا فاز ۳ مرمت این بنای تاریخی را به یاری خدا در اولین فرصت یعنی همان از خردادماه آغاز خواهیم كرد.

تمام مرمت‌ها تحت نظارت میراث فرهنگی انجام می‌شود
میرزاوند با یادآوری اینكه مرمت دروازه قرآن یك طرح مصوب است كه با تأیید و تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود، گفت: مرمت دروازه قرآن در سه فاز انجام شد كه دو فاز نخست آن تا قبل از پایان سال ۹۶ به اتمام رسید.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز ادامه داد: فاز نخست این كار، استحكام‌بخشی بنای دروازه قرآن بود كه مقداری حركت كرده بود و فاز دوم نیز مرمت بنای بیرونی بود كه تا قبل از ایام نوروز انجام شد.

كیفیت كار مرمت برای ما مهم‌تر از سرعت انجام آن است
وی با بیان اینكه ما تلاش می‌كنیم تا مرمت درونی نیز زودتر تمام شود، این نكته را یادآور شد كه البته ما سرعت را فدای كیفیت نخواهیم كرد و برای ما بسیار مهم است كه مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن با كیفیت بالا انجام شود لذا هم‌اكنون تاریخ دقیق اتمام مرمت درونی این بنا را نمی‌توانیم اعلام كنیم.
میرزاوند در پایان به بودجه فاز ۳ مرمت نیز اشاره كرد و گت: به طور كلی بودجه این طرح در چارچوب فهرست بهای سازمان برنامه و بودجه است و از طریق این سازمان به پروژه مرمت دروازه قرآن تخصیص می‌شود.
ایکنا

نظرات بینندگان