کد خبر: ۱۲۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

آیا در شورای شهر شاهد وعده های بی عمل خواهیم بود؟/ تایید درخواست تغییر کاربری فرهنگی به تجاری!

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه وعده باید به عمل نزدیک باشد، گفت: اعضای شورا و شهردار وعده داده اند که میراث تاریخی، فضاهای فرهنگی و باغ ها حفظ خواهد شد و تغییر کاربری در این سه مورد اتفاق نمی افتد.
آیا در شورای شهر شاهد وعده های بی عمل خواهیم بود؟/ تایید درخواست تغییر کاربری فرهنگی به تجاری!
رئیس کمیته رسیدگی به درخواست های مردمی و شکایات شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه، از پیگیری بنیاد 15 خرداد به عنوان مالک سینما مهتاب جهت تخریب این سینمای قدیمی و تجاری سازی در زمینی که کاربری فعلی اش فرهنگی است خبر داد.

احمد تنوری بیان کرد: این بنیاد با هدف کسب سود دست به فعالیتی اقتصادی می زند که به مصلحت شهروندان نیست چرا که در چهارراه مشیر وضعیت ترافیکی سنگینی وجود دارد و دیگر نباید گره بیشتری به این معضل اضافه کنیم.

وی افزود: سینماهای قدیمی بخشی از خاطرات مشترک و خاطرات جمعی مردم است و بهتر است آن محل به موزه سینما تبدیل شود.

رئیس کمیته رسیدگی به درخواست های مردمی و شکایات شورای شهر شیراز اظهار داشت: بنیاد 15 خرداد هم اکنون درخواست پروانه به شهرداری داده و شهردار منطقه دو نیز آن را پذیرفته است.

تنوری بیان اینکه کرد: موضوع را با اسکندرپور شهردار شیراز مطرح کرده ام اما تاکنون نتیجه قطعی اعلام نشده است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه وعده باید به عمل نزدیک باشد، خاطرنشان کرد: اعضای شورا و شهردار وعده داده اند که میراث تاریخی، فضاهای فرهنگی و باغ ها حفظ خواهد شد و تغییر کاربری در این سه مورد اتفاق نمی افتد.

وی اظهار داشت: شورا به دلیل وظیفه نظارتی که دارد باید توجه داشته باشد هر جایی که هم اکنون کاربری اش فرهنگی است تغییر نکند.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی تصریح کرد: ما از طرفی داعیه پایتخت فرهنگی شدن داریم، از طرفی هم می خواهیم کاربری فرهنگی را به تجاری یا غیره تبدیل کنیم!

تنوری با اظهار اینکه سینما در اختیار نهاد بخش عمومی است، گفت: این مکان خصوصی هم نیست که بگوییم منافع شخصی در میان است لذا باید باید به منافع عمومی مردم نیز توجه شود.

وی در انتها گفت: وقتی از طرف حاکمیت مالکیت مکانی در اختیار فرد یا مجموعه ای قرار می گیرد باید در حفظ و حراستش احساس مسئولیت کنند نه اینکه آن را رها کنند و پس از آن که به مخروبه ای تبدیل شد بگویند این ساختمان و مجموعه مخروبه است و می خواهیم آن را بکوبیم و مکان تجاری بسازیم!
نظرات بینندگان