کد خبر: ۱۲۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

یازدهمین جشنواره ملی گل و گلاب میمند در فیروزآباد برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان فیروزآباد از برگزاری جشنواره گل و گلاب میمند در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش شیرازه، سید کمال علوی ، از برگزاری جشنواره ملی گل و گلاب میمند در شهرستان فیروزآباد خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از 5 تا 7 اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی شده که افتتاحیه جشنواره روز هفتم با حضور مسئولان ارشد استان فارس برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی برای افزایش زمان جشنواره نیز انجام شده است، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و کاهش دما همچنین گل‌دهی برخی از بوته‌های گل پیش‌بینی شده که جشنواره تا 14 اردیبهشت ماه ادامه یابد. 

فرماندار شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه رویکرد اصلی این جشنواره گردشگری است، افزود: شرایطی فراهم شده که گردشگران برای اسکان مشکلی نداشته باشند و علاوه بر باغات، پارک‌های شهرداری نیز برای اسکان یک روزه گردشگران در نظر گرفته شده است. 

علوی با اشاره به برنامه‌های جانبی جشنواره بیان کرد: بازی‌های محلی، غرفه‌هایی برای ارائه مواد غذایی و فروش محصولاتی نظیر گلاب، غرفه‌های صنایع دستی و دست ساخته‌ها از جمله مواردی است که در کنار این جشنواره برپا می‌شود. 

براساس این گزارش جشنواره گل و گلاب میمند هر ساله در ایام اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در آن گردشگران با مراحل چیدن گل و آماده کردن آن برای گلاب‌گیری سنتی آشنا می‌شوند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: گل ، مسابقه ، جشنواره
نظرات بینندگان