کد خبر: ۱۲۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
در اولین جلسه اداری شهرستان شیراز در سال 97 مطرح شد:

وجود بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز در شیراز/ نزدیک به 692 میلیون متر مکعب کسری مخزن آب زیر زمینی داریم/ ارزش اقتصادی آب پایین است!

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس در خصوص وضعیت اقتصادی آب گفت: ارزش اقتصادی آب پایین است؛ چرا خانواده ها به اندازه حتی یک ساندویچ هم نباید آب بها بپردازند!
وجود بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز در شیراز/ ارزش اقتصادی آب پایین است!به گزارش شیرازه، اولین جلسه اداری شهرستان شیراز در سال 97 پیش از ظهر سه شنبه (28 فروردین) به میزبانی شورای شهر شیراز در محل سالن همایش های شهر شیراز برگزار شد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس با تاکید بر اینکه بحران آب جدی است، گفت: باید برای مقابله با خشکسالی برنامه ریزی کرد و حفاظت را در تمامی امور آب و مصرف بهینه آن مد نظر قرار دهیم.

حسین صالح جهرمی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین بارندگی 39 سال گذشته در فارس 307 میلیمتر است، اظهار داشت: نزدیک به 692 میلیون متر مکعب کسری مخزن آب زیر زمینی داریم.

وی مصرف آب استان را 8.3 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و در ادامه با ابراز تاسف گفت: 55 درصد آب مصرفی استان از ذخایر آب زیر زمینی تامین می شود که این یک فاجعه است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس از وجود 72 هزار و 793 حلقه چاه مجاز در استان خبر داد و بیان کرد: این تعداد 21 درصد کشور است.

وجود بیش از 15 هزار و 794 حلقه چاه غیر مجاز در فارس
صالح جهرمی با بیان اینکه درحال حاضر مجموعه چاه‌های حفرشده در 16 استان کشور با تعداد مشابه آن در استان فارس برابری می‌کند، محل تامین آب شهر شیراز را سد درودزن و 182 حلقه چاه عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل پائین آمدن آب سد و کم شدن آب چاه‌ها به دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

وی تعداد چاه های غیرمجاز در استان را 15 هزار و 794 حلقه اعلام کرد و گفت: این آمار 6 درصد کشور است.

صالح جهرمی افزود: در حال حاضر تعداد هزار و 487 عدد قنات، دو هزار و 233 چشمه، 697 نهر و دو هزار و 943 موتور پمپ آب برای مصرف به سطح منتقل می شود که در مجموع 95 هزار و 947 آیتم آب از سفره زیرزمینی برداشت می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس با اعلام اینکه بیش از دو هزار حلقه چاه غیر مجاز در شیراز وجود دارد، درخواست خود مبنی بر پلمپ و پر کردن چاه های غیرمجاز، احیای آب و مقابله با بحران آب در شیراز را خطاب به فرماندار شیراز گفت.

صالح جهرمی گفت: در شیراز تاکنون 186 حلقه چاه غیر مجاز پر شده است.

وی افزود: در وزارت کشور دیگر از لغت بحران استفاده نمی شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس درخصوص وضعیت اقتصادی آب تاکید کرد: ارزش اقتصادی آب پایین است؛ چرا خانواده ها به اندازه حتی یک ساندویچ هم نباید آب بها بپردازند!

همدلی و تعامل ادارات لازمه تحقق مدیریت واحد شهری
رئیس شورای شهر شیراز گفت: شیراز می تواند مسیر توسعه خود را بیش از گذشته و با توجه به سه عنصر مهم در مدیریت واحد شهری (تعامل دستگاه های اجرایی، دوری از اقدامات جزیره ای و مشارکت همه شهروندان در امور شهر) به عنوان مؤثرترین بخش مدیریت شهری و انجام پروژه های مردم محور در پیش بگیرد.

سید احمدرضا دستغیب ابراز امیدواری کرد: لازم است در سال ۹۷ تمامی دستگاه های اجرایی با همدلی و تعامل، مدیریت واحد شهری را در شیراز تحقق بخشند و شیراز در این زمینه به عنوان شهری پیشتاز در بین شهرهای ایران شناخته شود.

ارائه عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز به ارائه عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی در سال 97 پرداخت و گفت: در حوزه هایی نظیر اسکان و استقبال از مسافران، بهبود وضعیت سیما، منظر و فضای شهر، ایمنی، ترافیک! و غیره اقداماتی در راستای تحقق نوروزی متفاوت انجام شد.

محمدحسن‌پور تصریح کرد: این قول را می دهم که نوروز سال ۹۸ متفاوت تر از امسال باشد.

خرده فرهنگ هایی که بر روی فرهنگ اصلی شهر تاثیر می گذارند
شهردار شیراز با بیان اینکه حضور همه ما در دستگاه های اداری و اجرایی برای راضی نگهداشتن مردم و تامین رفاه، آسایش و امنیت در شهر است، اظهار داشت: خدمت رسانی مناسب به مردم زمانی محقق می شود که برنامه ریزی های انجام شده منطبق بر خواسته ها و نیازهای مردم باشد نه آنچه بر اساس فکر ما است.

حیدر اسکندپور با اشاره به اینکه حاشیه نشینی در شیراز در حال توسعه است و معضلات مختلفی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و غیره در شهر را با خود همراه دارد، گفت: خرده فرهنگ هایی که در اطراف شهر ایجاد می شوند بر روی فرهنگ اصلی شهر اثر می گذارد لذا همه ما مسئولیم در جهت ساماندهی آن حرکت کنیم.

آموزش صرفه جویی، راهکار فرماندار شیراز برای فائق آمدن بر بحران بی آبی!
فرماندار شیراز در اولین جلسه شورای اداری شهرستانها به تقدیر و تشکر از ادارات و مجموعه های مختلف شیراز از جمله شورای شهر، شهرداری، آموزش و پرورش، ارتش و غیره پرداخت و به ترتیب مناسبت های مختلف فروردین و اردیبهشت ماه را نام برد و پیشاپیش به همه تبریک گفت!!!

حیدر عالیشوندی در ادامه بر روی ارائه آموزش های لازم در مدارس و جامعه برای صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: در بحران بی آبی بسر می بریم، باید این موضوع را اطلاع رسانی کنیم تا بتوانیم بر مسائل خشکسالی فائق آئیم.
نظرات بینندگان