کد خبر: ۱۲۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

زنگ خطر اقتصاد و معیشت 230 تاکسی شهری و 21 دفتر آژانس تلفنی نی ریز

در هر جای دنیا وقتی شرکتی فعالیت خود را آغاز می‌کند موافق و مخالف دارد و گروهی ابراز نارضایتی از شرکت‌هایی همچون تاکسی اینترنتی دارند.

به گزارش شیرازه، با توجه به حواشی چند وقت اخیر پیش آمده در خصوص راه اندازی تاکسی اینترنتی در این شهر به مصاحبه با رانندگان تاکسی و مدیریت شرکت اسپات پرداختیم.

در همین خصوص رانندگان تاکسی و نماینده صنف تاکسیرانی و مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی در مصاحبه با ما صحبت های قابل تاملی را ارائه کردند که در زیر می خوانید:

رضا به عنوان یکی از رانندگان تاکسی در نی ریز به خبرنگار ما می گوید : تاکسی اینترنتی در مرحله اول محاسنش این هست ک مسافر میتواند در اولین فرصت به تاکسی دسترسی داشته باشد.

این راننده تاکسی ادامه می دهد: ولی معایبش خیلی بیشتر از محاسنش می باشد، با حضور این همه تاکسی  و تاکسی تلفنی و مینی بوس ضربه بزرگی به تاکسی ها وارد می شود.

وی در ادامه می گوید: تاکسی یک سرویس بخواهد برود حدود یک ساعت در ایستگاه معطل میشود، اگر برود نهایت 5 هزار تومان کاسب می شود، اگر بخواهیم دور بزنیم و مسافر کشی کنیم با یک یا دو مسافر آیا مقرون به صرفه هست که یک خودرویی از میدان 15 خرداد حرکت کند تا آخر شهرک و دور شهر نهایت 2 هزار تومان گیرش بیاید.

رضا اضافه می کند: این شهر 230 تاکسی دارد، نان 230 تاکسی بریدن که به طور متوسط هر خانواده 4 نفر هستند چند نفر توی این شهر میشود؟

 امین روستا مسوول آژانس تلفنی پرواز نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: شنیده ام که میخواهند تاکسی اینترنتی راه بیندازند در نی ریز، واقعا با این جمعیتی که دارد با این تعداد مجوز که دادن به آژانس ها (حدود 21 مجوز) داخل هر خیابان یکی دوتا آژانس هست.

وی ادامه می دهد : داخل خیابانی که ما مستقر هستیم دوتا ،خیابان مجاور یکی، روبرو یکی و دیگه واقعا به صرفه نخواهد بود که تاکسی اینترنتی هم بخواهد در کنار آژانس ها راه بیفتد

روستا اضافه می کند: هم اکنون در آژانس 22 راننده داریم، هستند کسانی که با مشکلات زیادی روبرو هستند.
مسوول آژانس پرواز می گوید: با این وضع نامناسب اقتصادی از مسوولان درخواست داریم که واقعا پیگیری کنند نگذارند این تاکسی اینترنتی در نی ریز راه بیفتد.

محمد جلال رنجبر نماینده صنف تاکسی رانی و مدیر عامل شرکت تعاونی تاکسی رانی در شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما می گویذ:  تاکسی اینترنتی همین گونه که میدانید حتی در کشور بدون هیچ ضابطه و قواعد مشخصی شروع به فعالیت کرده است، در اکثر شهرهایی که انجام داده اند نیز با مشکل برخوردند.

رنجبر ادامه می دهد: از ابتدایی ک این بحث در نی ریز مطرح شد و یک آقایی آمد با ما صحبت کرد و این پیشنهاد داد که ما داریم همچنین کاری میکنیم شما هم بیایید همکاری کنید ما وی را منع کردیم هم به لحاظ اجتماعی مصلحت نیست هم به لحاظ اقتصادی منافع قشر تاکسی دار به خطر می افتد.

نماینده صنف تاکسی رانی خاطر نشان می شود: متاسفانه وضعیت اقتصادی خیلی دشوار است به نحوی که اگر تاکسی اینترنتی نیز بیاید و شروع بکار کند همین وضع تشدید میشود، اوضاع اقتصادی این صنف به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد.

وی بیان می کند: مدر حال حاضر 230 تاکسی فعال داریم و این در زمانی مجوزها صادر شد که نی ریز ممنوع الافغانی نبود نی ریز 5 الی 6 هزار دانشجوی غیر بومی داشت، الان این دو آیتم از نی ریز حذف شده و این وضعیت فعلی با سیلی صورت خود رو سرخ نگه داشتن می باشد.

در همین خصوص دو تن از رانندگان و مدیریت مجموعه تاکسی اینترنتی اسپات در نی ریز در مصاحبه با نبض نی ریز از نحوه روند احراز صلاحیت و کسب مجوز این موسسه در نی ریز توضیحاتی را ارائه داده اند که در زیر می خوانید:


محمد نیک اقبال در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: بنده در این شرکت به عنوان راننده ثبت نام کردم، دلیلم برای این ثبت نام تکنولوژی جدید بود که خودم در شیراز تجربه مسافرت با آن را داشته ام، دومین مسئله این بود که به عنوان یک کار دوم و یک کسب و کار بتوانم از آن بهره ببرم ئ سومین مسئله این بود که کمیسیون در این سیستم منصفانه تر و کرایه مسافر ارزان تر می باشد.

زهرا به عنوان دیگر راننده تاکسی اینترنتی اسپات در نی ریز به خبرنگار ما می گوید: بنده سابقه 10 سال کار در آژانس را دارم از زمانی که شنیدم شرکت اسپات در نی ریز راه افتاده است  استقبال کردیم.

وی ادامه می دهد: از مزایای این شرکت کمیسیون منصفانه می باشد، در کنار آژانس اینجا هم میتوانیم کار کنیم و مسافرها به رانندگان امتیاز میدهند این امتیاز دهی باعث میشود که رانندگان منظم و نامنظم تشخیص داده شود.

 محمد  علی هدایتی مسئول دفتر اسپات در شهر نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: نمایندگی سرور اسپات در مشهد می باشد و جهت دریافت نمایندگی در شهر نی ریز از تیرماه 96 اقدام شده است.

 هدایتی خاطر نشان می گوید: مهمترین مجوزی که دریافت کردیم مجوز "ای نماد" می باشد که بر روی سایت شرکت موجود می باشد.

وی ادامه می دهد: هدف از راه اندازی این طرح کمک به ایجاد اشتغال و همچنین سرعت بخشیدن به حمل و نقل عمومی شهر می باشد.

مسئول دفتر اسپات در شهر نی ریز خاطر نشان می شود: نحوه جذب راننده در اسپات از امنیت بالایی برخوردار هست و به این صورت ک استعلام رانندگان ما از طریق سامانه مراجع قضایی و انتظامی در اختیار ما قرار میدهند و صلاحیتشان مشخص میشود.

هدایتی بیان می کند: ما اولویت ثبت نام رانندگان مان را با توجه به وضعیت شهرستان به قشر زحمت کش و باتجربه آژانس ها و تاکسی های درون شهری قرار داده ایم و امیدواریم از این طرح استقبال کنند.

و سخن آخر هدف اصلی ما بهبود بخشیدن به حمل و نقل عمومی است و با اجرا شدن این طرح تمام شبهات و ذهنیات که در خصوص این طرح وجود دارد از بین خواهد رفت و همچنین تشکر میکنم از تمام مسئولینی که در اجرایی شدن این طرح  ما را یاری و همراهی کردند.

منبع:نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، اقتصاد ، فارس ، ازانس
نظرات بینندگان