کد خبر: ۱۲۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
رئیس شورای فرهنگ عمومی بوانات:

مطالعه و ثبت آثار معنوی و فرهنگی شهرستان بوانات/پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوانات + تصاویر

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوانات گفت: مهمترین مشکل حال شهرستان بوانات معضل بیکاری و نبود اشتغال است که باید همه و خصوصا مدیران مربوطه همکاری لازم را با سرمایه گذار داشته باشند.

به گزارش شیرازه،  پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات به ریاست حجت الاسلام زارع امام جمعه  و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با حضور معاون فرماندار و اعضای جلسه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در این جلسه فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و اظهار داشت: شهرداری و ادارات نسبت به آذین بندی شهر و ادارات خود برای استقبال از اعیاد شعبانیه و خصوصا میلاد حضرت ولی عصر(عج) اقدام کنند تا جلوه عمومی شهر نسبت به اعیاد مذهبی مشخص باشد.

وی افزود: در جمعه هفته آینده یعنی 7 اردیبهشت مراسم پرفیض دعای ندبه با حضور مداح کشوری و سخنران کشور در حسینیه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد که از عموم مردم و مسولان می خواهیم در این مراسم معنوی حضور یابند همچنین فرمانداری محترم نسبت به آماده کردن خودرو جهت ایاب و ذهاب مداح و سخنران در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات توجه و حضور مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی را مایه عملیاتی شدن بیشتر این جلسات و مصوبات آن برشمردو تصریح کرد: در قانون آمده که مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی چون دیگر جلسات در کشو قابل اجرا و عملیاتی است و من دلیل عملیاتی نشدن برخی مصوبات را حضور جانشین اعضا و نبود مدیران در جلسات است که من از این اقدام گلایه مند هستم.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود همکاری ادارت و تعیین بودجه جهت مطالعه و ثبت آثار معنوی و فرهنگی شهرستان توسط میراث فرهنگی را خواستار شد و گفت: بودجه ای جهت مطالعات آثار معنوی و فرهنگی شهرستان مشخص شود و کار ثبت و مستند سازی این آثار صورت گیرد تا پشتوانه غنی فرهنگی ما در اثر بی توجهی از بین نرود.

وی مهمترین مشکل شهرستان را نبود اشتغال برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسولان که امور استعلامات سرمایه گذاران در دست آنهاست کم کاری می کنند و این امور معطل می ماند، مسولانی که نمی توانند همراه باشند و در امر اشتغال تسریع کنند از شهرستان بروند.من از تلاش و پیگیری های فرماندار محترم نسبت به اشتغال در شهرستان و حضور سرمایه گذاران قدردانی می کنم.

هاشمی معاون فرماندار شهرستان نیز از تخصیص 900 میلیون ریال جهت اجرای فضای سبز روستای بزم بوانات در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روستای بزم بوانات بعنوان مقام دوم روستای دوست دار کتاب کشور رسیده است باید نسبت به زیر ساخت های مهم این روستا در حوزه کتاب و فضای سبز توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده حضور نواوران سلامت جهت کمک به اقشار کم درآمد و اسیب پذیر شهرستان به همت سپاه ناحیه بوانات را خواهیم داشت که خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل دندان پزشکی، چشم پزشکی و دیگر امور سلامت را در مناطق محروم بوانات خواهند داشت.

منصور خدابنده کارشناس میراث فرهنگی و مسول یگان حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان نیز از پیگیری و ثبت چند اثر معنوی و فرهنگی در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: چاووش خوانی اول محرم سوریان که بعنوان یک اثر معنوی به ثبت ملی رسید از همین جلسه شورای فرهنگ عمومی کلید خورد و امروز ما آمادگی داریم تا چنانچه هزینه هرچند اندکی برای مطالعه و جمع اوری اسناد در اختیار ما قرار دهند امسال با 5 الی 6 اثر فرهنگی را داشته باشیم که برخی از این آثار منحصر بفرد است.

در ادامه جلسه نیز دکتر دمیری شهردار بوانات و دکتر شبان دئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوانات در خصوص فضای سبز و توجه به کاشت درختان و گونه های کم آب در شهرستان توضیحاتی ایراد کردند و محمود عاشوریان شخصیت فرهنگی و از هنرمندان پیشکسوت شهرستان نیز در خصوص حمایت از تولیدات کشاورزی شهرستان در راستای شعار سال خواستار شد.

منبع: حرف رسا

نظرات بینندگان