کد خبر: ۱۲۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
تابستان امسال برگزار می شود؛

دانشگاه شیراز میزبان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی کشور/ حضور 10 هزار دانشجو در این رویداد

بزرگ‌ترین رویداد ورزشی کشور تابستان امسال با حضور رئیس‌جمهور در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه شیراز گفت: شهر شیراز تابستان امسال برای نخستین بار میزبان حدود 10 هزار ورزشکار دانشجو از سراسر کشور خواهد بود که بزرگ‌ترین رویداد ورزشی مملکت در قالب المپیاد دانشجویی در تابستان 97 است.

*آغاز رقابت‌ها از 27 تیرماه

فرهاد دریانوش افزود: چهاردهمین دوره مسابقات دانشجویان کشور از 27 تیرماه امسال با ورود 3 هزار و 500 دانشجوی دختر به شیراز آغاز خواهد شد که به مدت 10 روز به رقابت خواهند پرداخت.

دریانوش ادامه داد: مراسم گشایش مسابقات دانشجویان با حضور رئیس‌جمهور، برخی معاونین وی، وزرای ورزش و جوانان، علوم، استاندار فارس و مقامات استانی در مجموعه زمین چمن دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: مراسم آئین پایانی این مسابقات نیز پس از اتمام رقابت‌های دختران دانشجو برگزار می‌شود و بلافاصله مقدمات برگزاری مسابقات پسران انجام خواهد شد.

وی در مورد مسابقات پسران دانشجو نیز گفت: رقابت‌های پسران نیز از 10 مردادماه 97 آغاز می‌شود که حدود 4 هزار نفر در این مسابقات شرکت خواهند کرد که برای آنان نیز آئین گشایش و اختتامیه خواهیم داشت.

دریانوش همچنین گفت: دختران دانشجو در 11 رشته هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، تکواندو، شنا و تیراندازی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

این استاد دانشگاه افزود: پسران نیز در 14 رشته فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، جودو، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو و شنا به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: 300 داور نیز این مسابقات را داوری می‌کنند، ضمن اینکه از میان دانشجویان داوطلب نیز افرادی ما را یاری خواهند رساند.

*لزوم همکاری تمام دستگاه‌ها

دریانوش با بیان اینکه نزدیک به 7 میلیارد تومان هزینه این مسابقات خواهد شد، خاطرنشان کرد: بی‌گمان برگزاری چنین رویدادی در این حجم وسیع به لحاظ اقتصادی نیز برای شهر شیراز مفید خواهد بود که امید داریم سایر دستگاه‌ها در این راستا به ما کمک کنند.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه شیراز افزود: همکاری دستگاه‌هایی چون سازمان آب و برق و سایر سازمان‌ها را در این مسابقات خواستاریم تا بتوانیم به‌خوبی از پس برگزاری این رقابت‌ها بربیاییم تا خدایی نکرده با قطعی آب و برق در کوران رقابت‌ها با توجه به گرمای هوا مواجه نشویم.

فارس

نظرات بینندگان