کد خبر: ۱۲۱۲۶۳
دعوت امام‌جمعه کازرون به حفظ آرامش:
امام جمعه کازرون با دعوت از مردم این شهر برای حفظ آرامش گفت: اجازه دهید خواسته‌های شما را دنبال کنم، اگر نتوانستم استعفا می‌دهم و شما من را مواخذه کنید.
تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به رای 60 درصدی شهرستان کازرون به آقای روحانی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور محترم، مردم این شهرستان ۶۰ درصد به شما رای دادند، حرف این مردم را بشنوید.

وی با اشاره به تجمعات اخیر در کازرون گفت: یکی از مصادیق تدبیر اینجا است و این عصبانیت مردم تنها بخاطر تقسیمات کشوری نیست؛ مجلس نیز باید نسبت به دغدغه مردم راجع به نماینده خود توجه داشته باشد.

امام‌جمعه کازرون افزود: هرکس دلسوز شهرش است و نمی‌خواهد دشمن از این وضعیت سوءاستفاده کند، باید به این اعتراضات پایان دهد تا مسائل پیگیری شود.

وی ادامه داد: در هفته آینده نیز ملاقاتی خواهیم داشت که مسائل پیگیری شود و با تدبیر و صبر و حوصله شما مسئله حل شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم برادروار کنار یکدیگر زندگی کنیم و این خلاف آموزه‌های دینی و اخلاق عرفی است که توهین شود، اجازه ندهیم فضایی برای بی‌تقوایی ایجاد شود.

خرسند خواستار همکاری و همراهی مردم شد تا فضای احساسی به فضایی معقول و عقلایی تبدیل شود و افزود: بنده به عنوان خدمتگزار شما این مسائل را دنبال کرده‌ام و عرض کردم که گلایه‌هایم در جای خود باقی است.

امام جمعه کازرون از سعه صدر و همراهی نیروی انتظامی استان و شهرستان تشکر کرد و گفت: نیروی انتظامی نیز باید در صحنه باشد و رصد کند، ما با مردم مشکلی نداریم اما خدای نکرده ممکن است فردی که مریض است، اهداف سیاسی خود را دنبال و مطالب ساختارشکنانه گفته شود.

وی با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم آرامش به شهرستان برگردد بزرگان و همه مردم کمک کنند، افزود: بنده عرض کردم وقتی از کازرون سخن می‌گویم، یعنی مردم کازرون و بخش مرکزی، چنارشاهیجان، کوهمره‌نودان، خشت و کمارج، جره و بالاده.

خرسند با اشاره به اینکه اگر دادگستری در قائمیه ایجاد شد با پیگیری‌های بنده بوده است، گفت: همچنین بخش بهداشت و درمان با نامه نماینده و فرماندار به رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیری شد اما ایمانیه گفت در صورت صلاحدید امام‌جمعه این کار را می‌کنیم که به دلیل موافقت بنده این بخش نیز مجهز شد. حوزه علمیه هم از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته ما در این منطقه است.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه شهر کازرون امروز مشکلات فراوانی دارد اظهار داشت: 2 بیمارستان ناتمام داریم، تونل و جاده‌ها باید از نظر کمی و کیفی بهبود پیدا کند.

وی افزود: آرزوی ما باز شدن جاده بالاده به سمت کوهمره‌سرخی است و سد نرگسی که می‌تواند کشاورزی شهرستان و دریاچه پریشان را نجات دهد نیاز کازرون است و اینها در فضای صمیمانه و محبت‌آمیز درست می‌شود، نه با توهین.

خرسند با بیان اینکه من به احساسات پاک شما درود می‌فرستم و خواسته‌های شما را به حق می‌دانم و هرجا هم مشکلی باشد مطالبه می‌کنم، تاکید کرد: حرف این خدمتگزارتان را تمکین کنید تا آرامش برگردد.

خطیب جمعه کازرون گفت: مسوولان استان و کشور نیز باید کازرون را ویژه ببینند و عرض کردم که مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس به کازرون می‌آیند و می‌گویند من به کازرون بدهکار بوده‌ام.

وی با بیان اینکه منافقین نباید از واژه آتش‌به‌اختیار سوء‌استفاده کنند اظهار داشت: اجازه دهید خواسته‌های شما را دنبال کنم، اگر نتوانستم استعفا می‌دهم و شما من را مواخذه کنید.

خرسند گفت: روستاهای دردانه تا گرگنا پیشنهاد شده تا تصویب و از کوهمره جدا و به کازرون ملحق گردد؛ انارستان هم پیشنهاد شده از چنارشاهیجان جدا و به دهستان دریس ملحق شود و سیدحسین و بیشاپور و تنگ چوگان نیز از ابتدا در طرح نبوده و جزء کازرون است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان