کد خبر: ۱۲۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

لایحه راه‌اندازی سامانه حمل و نقل معلولان در شیراز تدوین شد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز از تدوین لایحه راه‌اندازی سامانه حمل و نقل معلولان به شورای شهر خبرداد.
به گزارش شیرازه،   رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز از تدوین لایحه راه‌اندازی سامانه حمل و نقل معلولان به شورای شهر خبرداد و گفت: این لایحه به زودی توسط شهرداری به شورای شهر ارائه و اعضاء شورا در مورد اجرای آن تصمیم می‌گیرند.

نواب قائدی گفت: بر اساس این لایحه خرید 5 دستگاه ون پیش‌بینی شده است که با راه‌اندازی سامانه آن معلولان می‌توانند پس از تماس، توسط این ون‌ها از درب منزل به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

وی بیان کرد: هر چند اتوبوس‌های جدیدی که وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شوند، قابلیت استفاده از آن برای معلولان امکان‌پذیر است اما در راستای ارائه خدمات بهتر و انجام مسائل درمانی معلولان به دنبال این هستیم که خودروهای ویژه برای جابه‌جایی معلولان راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: با توجه به اینکه شیرازی‌ها همواره در کار خیر پیشتاز بود با برخی از این افراد نیز صحبت شده وارد این عرصه شوند و امیدواریم با حمایت آنان بسامانه حمل و نقل خوبی برای معولان ایجاد شود.

قائدی بیان کرد: این طرح که تسهیل در رفت و آمد معلولان را در بردارد، قابل توسعه بوده و با آن می‌توان خدمات مناسبی به این قشر از جامعه ارائه داد.

بر اساس گزارش ها سال‌های گذشته مسئولان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، توجه به مناسب‌سازی ناوگان و معابر برای دسترسی مناسب معلولان به ناوگان اتوبوسرانی را از اولویت‌های خود اعلام کرده بودند اما اکنون کمتر ایستگاه اتوبوسی در شیراز وجود دارد که یک معلول جسمی حرکتی، امکان دسترسی به آن را داشته باشد. اگرچه تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری اتوبوسرانی این کلان‌شهر اضافه شده اما آن طور که باید شاید نتوانسته پاسخگوی مطالبات معلولان باشد.

تسنیم

نظرات بینندگان