کد خبر: ۱۲۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
در نشست خبری هفته زمین پاک مطرح شد؛

متولی پسماند در کشور مشخص نیست/ بهترین وضعیت مدیریت پسماند مربوط به شیراز است

مدیرکل محیط زیست فارس با اشاره به چالش بزرگ زباله گفت: در کشور ما همچنان متولی پسماند مشخص نیست.
به گزارش شیرازه، سعید محمودی مدیرکل محیط زیست فارس پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته زمین پاک گفت: در کشور ما همچنان متولی پسماند مشخص نیست در حالیکه چالش بزرگی به نام زباله داریم.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که زباله تولید نکنیم و یا زباله نریزیم و نباید فراموش کرد که وظیفه جمع آوری زباله با محیط زیست و گروه های مردم نهاد نیست.

مدیرکل محیط زیست فارس یاداور شد: بهترین وضعیت مدیریت پسماند مربوط به شیراز است.

محمودی تاکید کرد: وضعیت شیراز از لحاظ هوا در موقعیت بسیار مناسبی است و شاهد کمترین روزهای آلوده هستیم و از طرفی در بحث زمین نیز وضعیت مناسب است.

وی در خصوص برنامه های هفته سلامت نیز گفت: دوره آموزش سلامت، پاکسازی تالاب کمجان، برپایی ایستگاه سلامت، جشنواره صبحانه سالم و بدون پلاستیک، همایش بدون پلاستیک، جشنواره عکس درنا و جشنواره ملی داستان محیط زیستی جهرم از جمله برنامه های هفته زمین پاک است.

مدیرکل محیط زیست فارس در خصوص ریزگردها نیز افزود: آلودگی محلی در فارس باعث آلودگی هوا نخواهند شد اما به طور حتم خشکی دریاچه باعث مشکلات می شود ولی خشک شدن دریاچه نمک باعث آلودگی هوا و نقطه قرمز  نخواهد شد.

محمودی اولین استان لوازم ۳۰۰ جلیقه تحویل گرفتیم و بمو به طور کامل تجهیز شده است و در شرایط خوبی از لحاظ محیط بانی قرار داریم و برخورد با متخلفین نیز چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: یگان فارس بهترین یگان کشور است و به خوبی با جرائم برخورد شده است.

مدیرکل محیط زیست فارس در پاسخ به سوال خبرنگاران، در خصوص تلف شدن گورخر در بهرام گور نیز گفت:۲ گوره خر به دلیل نزدیک شدن به روستا در اتوبان تلف شدند و در حال حاضر اکیپ هایی در منطقه مستقر شده است.

محمودی تاکید کرد: ظرفیت بهرام گور ۵۰۰ گورخر است اما در حال حاضر ۱۰۰۰ گوره خر در منطقه وجود دارد.

مهر
نظرات بینندگان