کد خبر: ۱۲۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

25 شرکت خارجی دستاوردهای کشاورزی خود را در شیراز عرضه می کنند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی کشاورزی که چهارهم اردیبهشت ماه جاری در شیراز برگزار می شود، 25 شرکت خارجی در کنار 173 تولید کننده داخلی، جدیدترین دستاوردها، خدمات و محصولات خود را در حوزه کشاورزی عرضه می کنند.
به گزارش شیرازه، سید محمود موسوی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری کشور آلمان برگزار می شود، افزود: در این نمایشگاه 12غرفه به کشور آلمان اختصاص دارد و دیگر شرکت های خارجی متعلق به کشورهای روسیه، فرانسه، هلند، لهستان، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، چین و ترکیه هستند.

وی بیان داشت: معرفی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان، فراهم آوردن زمینه ای مناسب برای هم افزایی با کشورهای مطرح و پیشگام در حوزه کشاورزی در جهان از عمده اهداف برپایی این نمایشگاه است.

موسوی، انتقال تجارب و فناوری های نوین و صادرات ماشین آلات ایرانی، خدمات و محصولات کشاورزی ایران به خارج از کشور را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد و گفت: در این نمایشگاه تلاش شده تا با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات به پیشرفت بخش کشاورزی کمک شود.
او گفت: این نمایشگاه در پنج سالن مسقف به وسعت 17هزار متر مربع و سه هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی که به نمایش مدرن ترین ماشین آلات روز دنیا تخصیص یافته، برپا می شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس ادامه داد: پیرو سفر استاندار فارس که در فروردین ماه 97 به کشور قطر انجام شد و در پی دعوت رسمی از مسئولان ذی ربط قطر برای بازدید و حضور در نمایشگاه یاد شده، هیاتی از سوی وزارت شهرداری و محیط زیست قطر نیز در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

موسوی، کشاورزی را صنعتی پویا و تاثیر گذار در رونق اقتصاد کشورها دانست و گفت: ارتقای علم و فناوری در این صنعت و توجه ویژه به آن می تواند تولید بیشتر مواد غذایی، محصولاتی با قیمت تمام شده پایین تر، درآمد زایی بیشتر، افزایش قدرت خرید و حتی ایجاد فرصت های اقتصادی جدید در بخش های غیر کشاورزی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در روز دوم این رویداد، کارگاهی با همکاری کشور آلمان برگزار می شود و افزون بر این، برپایی 25 همایش و کارگاه آموزشی تخصصی صنعت کشاورزی نیز پیش بینی شده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری از چهارم تا هفتم اردیبهشت 97 از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برای بازدیدکنندگان برپا خواهد شد.

نظرات بینندگان