کد خبر: ۱۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

پاسخ منفی محیط زیست به استعلام شهرداری داراب/مردم داراب و زرین دشت خواستار برخورد با عاملان تخلیه صدها تن زباله در این مکان

اعلام خبر ناگهانی انتقال سایت دفن زباله از شهرک غدیر داراب و انتشار صورت جلسات آن در فضای مجازی منتشر شد ابتدا سایت زباله بدون کار کارشناسی و گرفتن استعلام لازم در چند نقطه از فسارود و بخش مرکزی داراب تخلیه و پس از مخالفت های مردمی، متوقف شد.
به گزارش شیرازه، اعلام خبر ناگهانی انتقال سایت دفن زباله از شهرک غدیر و انتشار صورت جلسات آن در فضای مجازی اولین بار اوایل سال گذشته در فضای مجازی منتشر شد.ابتدا سایت زباله بدون کار کارشناسی و گرفتن استعلام لازم در چند نقطه از فسارود و بخش مرکزی داراب تخلیه و پس از مخالفت های مردمی، متوقف شد.

پس از آن مسئولین اجرایی شهرستان، جایی بالاتر از کارخانه سیمان داراب را انتخاب کردند اما این بار نیز از آنجا که کار کارشناسی لازم انجام نشده بود و مثل خیلی از تصمیم گیری های پنج سال اخیر زاییده صورت جلسات داخلی بود نه استعلامات قانونی و رعایت اصول فنی. سایت انتخاب شده در محدوده شهرستان فسا بود و به ناچار به پایین دست گردنه (مکان فعلی تخلیه زباله) حوالی کارخانه سیمان داراب منتقل شد.

نگرانی فعالان اجتماعی و محیط زیست داراب و زرین دشت ادامه داشت چرا که برای این مکان نیز هیچ گونه استعلامی ارائه نشد و سایت در نزدیکی چاه های آب آشامیدنی حاجی آباد قرار داشت.

انتقادها ادامه یافت اما هر بار مسئولین شهرستان از جمله رمضان بی ریا رییس شورای شهر داراب در نشست خبری بر انجام استعلامات قانونی تاکید کرد و گفت حاضر است در صورت نیاز استعلام ها را منتشر کند اما هیچ گاه سندی منتشر نشد!

عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب که از عوامل اصلی انتقال این سایت محسوب می شود در چندین مصاحبه و سخنرانی بر قانونی بودن روند انتخاب سایت و انجام استعلامات تاکید کرد. وی فکر منتقدان را در حد زباله دانست و بر قانونی بودن آن تاکید کرد.

هشدار مدیرعامل آب و فاضلاب در خصوص هفت چاه آهکی اطراف سایت

تصویر نامه منتشر شده مدیرعامل آب و فاضلاب فارس خطاب به فرماندار داراب مربوط به 31 مرداد ماه 96 در فضای مجازی در خصوص سایت دفن زباله نسبت به احتمال آلودگی 7 چاه آب در پایین دست این سایت هشدار داده بود و خواستار جابجایی سریع این سایت شد.

پاسخ منفی محیط زیست به استعلام شهرداری داراب/مردم داراب و زرین دشت خواستار برخورد با عاملان تخلیه صدها تن زباله در این مکان

محیط زیست: با مکان فعلی تخلیه زباله مخالفیم و باید در اسرع وقت جابجا شود

تصویر نامه استعلام محیط زیست در خصوص سایت مورد نظر مربوط به 14 فروردین ماه 97 خطاب به شهردار و فرماندار داراب نشان می دهد این اداره با مکان فعلی تخلیه زباله مخالفت کرده و خواستار شده در اسرع وقت گزینه های جدید بررسی و انتخاب شود.

سوال اینجاست که رییس شورای شهر و فرماندار داراب دقیقا به کدام استعلام مثبت اشاره می کنند که مردم و رسانه ها از آن بی اطلاع اند! اگر مکان سایت فعلی از نظر آب و فاضلاب و محیط زیست غیر فنی و غیر کارشناسی است؛ علت تخلیه مستمر روزانه ده ها تن زباله در این مکان چیست؟ چه کسی پاسخگوی آلودگی احتمالی چاه های آب پایین دست این سایت خواهد بود؟

 منبع داراب انلاین
برچسب ها: داراب ، فارس ، سایت زباله
نظرات بینندگان