کد خبر: ۱۲۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

گلایه مردم سپیدان از بوی تعفن گاوداری های شهر

سال های سال است که گاوداری های موجود درسطح شهر وذوستا موجب نارضایتی مردم شده است، جمعی از اهالی نگین زاگرس خواستار رسیدگی به مشکلات ناشی از وجود گاوداری سنتی در این شهرستان شدند.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن مراتع وکوههای بیشمار مجالی برای پرورش گاو وگوسفند که برخی از مردم شهر وروستا از این راه کسب درآمد دارند اما در کنار این کسب درآمد ونگهداری از گاو وگوسفند موجب نارضایتی همسایه ها شده اند که بوی تعفن نگهداری دامها برای همسایه ها مشکل ساز شده است.

 سال های سال است که بوهای متصاعد شده از گاوداری های موجب نارضایتی مردم این شهر شده است.

یکی از شهروندان سپیدانی با اشاره به این که گاوداری های موجود درشهر زندگی را برای مردم این شهر سخت کرده است،گفت: سال ها است که در محله های اصلی شهربوی نا مطلوب ناشی ازنگهداری گاو وگوسفندو جابجایی کود وعلوفه ؛موجب آزار و اذیت ساکنین مناطق اطراف و باعث بروز بیماری های گوناگون برای آنان شده است.

وی با اشاره به این که تاکنون بارها شهروندان شهر گاوداری به این مساله اعتراض کرده و حل این معضل بزرگ را از مسئولان خواستار شدند، متذکر شد: متاسفانه تا به امروز مسئولین توجهی به این درخواست های ما نکرده اند و این اقدامات راه به جایی نبرده است .

این شهروند سپیدانی با اشاره به این که مسئولین برای برطرف کردن نیازهای مردم به روی کار رفته اند، گفت: همیشه و به ویژه در ساعات پایانی روز؛ بوی بسیار بد و مشمئز کننده ای از گاوداری پخش می شود که اصلا قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به این که وجود گاوداری باعث بیماری فرزندان ما شده است و این معضل مایه خجالت است، تصریح کرد: در هیج جایی سابقه ندارد که یک گاوداری در محدوده شهری و اقع شود و برای ما جای سوال است که چرا بعد از این همه اعتراض و اطلاع رسانی هیچ اقدامی برای جابجایی ان صورت نگرفته است ؟

یکی از عابران پیاده، با اشاره به این که بوی تعفن مایه خجالت ما در حضور مهمانان ما می شود، تأکید داشت: به خاطر فاضلاب و بوی نامطبوع گاوداری، نمی توانیم اقوام و بستگان را به میهمانی دعوت کنیم و به خصوص شب ها که زمان استراحت است، این بو پراکنده می شود و زجر آور است.

یکی دیگر از اهالی سپیدان، با اشاره به بیماری های عفونی و تنفسی که از وجود این مجتمع گاوداری نشات می گیرد، هشدار داد: کودکان و حتی بزرگسالان ما به بیماری های مختلفی دچار شده و می شوند که مسئولین بهداشت هم وجود این مجتمع را عامل اصلی بروز این امراض اعلام کرده اند؛ اما کسی به داد ما نرسیده و نمی رسد.با انتقاد شدید از عدم توجه به درخواست به حق مردم برای جابه جایی گاوداری از منطقه شهری و مسکونی تصریح کرد: چرا منافع اقتصادی و مالی یک نفر بر منفعت و در خواست هزاران نفر ترجیح داده می شود و هیچ کس تلاشی برای رفع این پدیده ناهنجار و مردم آزار نمی کند ؟ بوی تهوع آور ی که از گاوداری متصاعد می شود، تا چند کیلومتر اطراف آن قابل احساس است و هزاران نفر از ساکنین و کسانی که از این مسیر عبور می کنند را می آزارد و شامه آنها را نوازش می دهد

یکی از شهروندان سپیدانی گفت: وجود گاوداری ها و دامپروری های سنتی درشهر؛ ضمن آلوده سازی و بوی تعفن فضولات حیوانی که واقع آزار دهنده است رهگذاران و مخصوصا خانواده های اطراف و پیرامونی آنجا را با مشکل جدی و اساسی مواجه ساخته است .

یکی از ساکنین سپیدان با اشاره به این که تابستان ها برای مردم این محله هامانند جهنم است، متذکر شد: از یک طرف بوی بد حاصل از گاوداری ها و از طرف دیگر سگ های نگهبان و احتمال حمله آن ها زبیاترین نقاط سپیدان را به جهنم تبدیل کرده است  

امید است مسئولان شهرستانی درماههای اغازین سال جدید به رنج چندین ساله مردم شهر وروستای سپیدان پایان دهند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، گاوداری
نظرات بینندگان