کد خبر: ۱۲۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

پیاده روی دانش آموزی 140 نفری به مناسبت روز زمین پاک

پیاده روی دانش آموزی به مناسبت روز زمین پاک در شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه، پیاده روی دانش آموزی به مناسبت روز زمین پاک در پیش از ظهر یکشنبه (2 اردیبهشت) در شیراز برگزار شد.
 
سیروس پاک فطرت در حاشیه این بازدید با بیان اینکه شورای شهر از هر اقدامی برای تربیت بهتر و سلامت جسمی و حرکتی کودکان حمایت می‌کند، اظهار کرد: از این که مدرسه طبیعت ژاهو این چنین فضای آموزشی را به صورت طبیعی در آورده است بسیار خوشحال هستم و از مسئولین این مدرسه قدردانی می کنم. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آنچه که در درجه اول قابل اهمیت است حفظ باغ است، گفت: قدمت این مدرسه به سه سال پیش می رسد در حالی که در کشورهای پیشرفته قدمت این مدارس 20 ساله است که این موضوع نشان می دهد جای چنین فضاهای آموزشی طبیعی در نظام آموزشی خالی بوده است.

وی افزود: زندگی امروز شهروندان به صورت ماشینی و  آپارتمان است بنابراین فرزندان ما نیاز دارند تا ساعتی در روز یا هفته در محیطی خارج از محیط های آپارتمانی باشند.

پاک فطرت بیان کرد: در این مدرسه دانش آموزان از لحاظ روحی و روانی و از لحاظ آمادگی جسمانی آماده می شوند و در رشد و آینده آنان بسیار مهم است. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نیاز شهر شیراز به اینگونه مدارس در یازده منطقه شهرداری احساس می شود و ما نیز به عنوان عضو شورا از این گونه اقدامات حمایت می کنیم. 

مدیر مدرسه طبیعت ژاهو نیز با بیان اینکه این باغ در حال نابودی بود، گفت: در نخستین اقدام 300 اصل نهال کم آب بر در این باغ کاشته شد و اولین باغ در بولوار چمران است که به صورت قطره ای آبیاری می گردد. 

سید محمدمهدی محجلین با بیان اینکه وجود چنین فضای آموزشی طبیعی برای کودکان ضروری است، گفت: برای کودک دانستن به اندازه احساس کردن اهمیت ندارد، اگر حقایق بذرهایی باشند که بعداً منجر به تولید دانش و خرد می شوند، عواطف و هیجانات در حکم خاک باروری هستند که این بذرها باید در آن رشد کنند و سال های اولیه دوران کودکی زمان آماده کردن این خاک است.  

وی افزود: هدف از احداث مدرسه طبیعت ایجاد علاقه به طبیعت و حفظ محیط زیست، دقت و تیزی حواس پنج گانه، رفع ترس و بازدارندگی از عوامل مختلف طبیعت، مهارت های حرکتی و تجسمی، سازگاری و توانمندی در تعاملات اجتماعی، افزایش قدرت خلاقیت، اعتماد به نفس و تمرکز در کودکان است. 

محجلین گفت: این باغ در حال نابودی بود و با کمک سازمانهای مردم نهاد آن احیاء کردیم.

جعفری، مدیر دیگر مدرسه طبیعت ژاهو نیز اظهار کرد: کودکان در مدرسه طبیعت علاوه بر بازی سرخوشانه و آزادانه در طبیعت باغ، امکان تجربه فعالیت هایی چون نجاری، نقاشی، مجسمه سازی، ساخت ماکت، سفالگری، استخر و آب بازی، استخر شن، کشاورزی و کاشت و برداشت محصول و چیدن گیاهان دارویی و تهیه دمنوش را تجربه می کنند. 

وی با بیان اینکه با احداث این مدرسه برای 15 نفر آموزگار متخصص ایجاد اشتغال شده است، افزود: تمام وسایل و تجهیزات این باغ ایمن هستند و علاوه بر آن محیط باغ نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد بنابراین جای هیچگونه نگرانی برای والدین وجود ندارد. 

جعفری گفت: تمامی شهروندان و مدیران مدارس با رزرو وقت قبلی می توانند از امکانات این باغ استفاده نمایند.

گفتنی است اعضای کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز از مدرسه طبیعت ژاهو بازدید کردند.
نظرات بینندگان