کد خبر: ۱۲۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل نوسازی مدارس فارس:

یک چهارم مدارس در فارس فرسوده هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: 25 درصد مدارس در سطح استان فارس فرسوده و نیازمند بازسازی هستند.
به گزارش شیرازه، سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس شامگاه دوشنبه در نهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز داراب اظهار داشت: در حال حاضر 25 درصد مدارس در سطح استان فارس فرسوده و نیازمند بازسازی هستند که داراب در این زمینه با ۳۲ درصد مدرسه فرسوده، از میانگین استانی بالاتر است.

وی بیان کرد: 29 پروژه آموزشی داراب در دست احداث قرار دارد و مقررشده ۱۷ پروژه از محل اعتبارات ملی بودجه دریافت کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: با مشاهده همت و تلاش خیرین اعتباراتی برای تکمیل پروژه‌های خیرساز توسط دولت اختصاص‌یافته تا تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها تسریع یابد.

موصلی اضافه کرد: 50 درصد از اعتبارات سه پروژه خیرساز که در روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، توسط سازمان نوسازی مدارس تأمین شده است.

وی داراب را شهرستان خیر پرور استان فارس معرفی کرد و گفت: داراب در حیطه فعالیت خیران و نیک‌اندیشان در سطح استان زبانزد بوده و اکنون نسبت به گذشته شرایط بهتری را ایجاد کرده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس  بابیان اینکه خیران باهوش‌ترین مردمان کره زمین هستند، اذعان کرد: خداوند منابعی را در اختیار انسان‌ها قرار داده و کسی که بتواند بهترین بهره را از این منابع ببرد باهوش است.

موصلی ادامه داد: اموال دنیا باید تبدیل به چیزهایی شود که در آخرت به سود ما باشد و یکی از روش‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده مدرسه‌سازی است که در این روند تبدیل پول و مال دنیوی به باقیات‌الصالحات، ثواب اخروی را به همراه دارد.

فارس

نظرات بینندگان