کد خبر: ۱۲۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

۳۵ درصد فضای آموزشی داراب فرسوده است

مدیر آموزش‌وپرورش داراب گفت: ۳۵ درصد فضای آموزشی شهرستان داراب فرسوده و نیازمند بازسازی است.
روح‌الله فیروزی شامگاه دوشنبه در نهمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه‌ساز داراب که با حضور جمعی از مسؤولان استانی، محلی و خیرین شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در داراب 270 فضای آموزشی وجود دارد که از این تعداد ۶۲ مدرسه بالای ۳۵ سال ساخت بوده و نیازمند بازسازی هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۳۲ مدرسه خشتی، گلی و سنگی و چوبی است که اطلاعات مربوط به آن به مدیرکل نوسازی مدارس فارس ارائه‌شده است.

 مدیر آموزش‌وپرورش داراب خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته 20 پروژه با کمک خیرین و اداره کل نوسازی فارس تکمیل‌شده که از این تعداد 9 مدرسه، 8 نمازخانه و 3 سرایداری احداث‌شده است.

فیروزی اظهار داشت: هم‌اکنون 29 پروژه خیرساز در دست احداث قرار دارد و طی روزهای اخیر 6 پروژه عملیات اجرایی خود را آغاز و در روزهای آینده نیز چند پروژه دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع مدارس در حال احداث، 10 مدرسه با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در نوبت بهره‌برداری قرار دارند. 

داراب دارای بیشترین پروژه‌ خیرساز در فارس

عبدالرضا قاسم‌پور شامگاه دوشنبه در نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز داراب اظهار داشت: در سال گذشته خیران بالغ‌بر۸۰ میلیارد تومان در عرصه‌های مختلف مشارکت کرده‌ و در پروژه‌های آموزشی، درمانی، مذهبی و... حضوری فعال و چشمگیر داشتند.

وی بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز از پدیده‌های بعد از انقلاب و از برکات نظام جمهوری اسلامی است که باید روزبه‌روز بیشتر تقویت شود.

  فرماندار داراب خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 29 پروژه آموزشی در سطح شهرستان داراب نیمه‌تمام است که مجموعه نوسازی مدارس فارس برای تکمیل پروژه‌ها جدی و عملیاتی وارد شدند.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه از سوی سازمان نوسازی مدارس رقم  3میلیارد تومان به پروژه‌های خیرساز داراب تعلق یافته است، اضافه کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پروژه‌های خیرساز را در اولویت قرار داده‌ایم و رسیدگی به آن‌ها برای ما یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه دریافت کد پروژه جدید ممنوع است اما برای ۲۲ پروژه کد جدید اخذ کرده‌ایم تا به این وسیله فعالیت پروژه‌های خیرساز رونق یابد.

 فرماندار داراب با اشاره به حضور چشمگیر خیران روستای نوایگان و شهرک غدیر(نوایگان) اظهار داشت: خیران نوایگان علاوه بر حضور فعال در گلریزان، رقم ۷۰۰ میلیون تومان به احداث و تجهیز مدارس کمک کردند که بالاترین رقم اهدایی خیران شهرستان داراب بوده است.

قاسم‌پور اذعان کرد: وظیفه‌داریم روند کار خیران را تسهیل کنیم چراکه به تعبیر مقام معظم رهبری امور خیریه جهاد مقدس است.


 مدیر آموزش‌وپرورش داراب گفت: ۴۲ درصد مدارس شهرستان داراب دو نوبته هستند و اگر قرار باشد همه مدارس دو نوبته در شیفت صبح اداره شوند نیاز به 70 مدرسه جدید است.

  فیروزی بیان کرد: یک نوبته شدن مدارس در جهت کیفی سازی آموزش مؤثر بوده و سطح کیفیت تدریس و فراگیری را ارتقا می‌بخشد.

نظرات بینندگان