کد خبر: ۱۲۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

خرید تضمینی نزدیک به 32 هزار تن گندم و کلزا در استان فارس

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 کشور از خرید تضمینی 31 هزار و 500 تن گندم و کلزا به صورت تضمینی در استان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، لطیف رستاد مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه از آغاز فصل برداشت گندم در مناطق جنوبی استان فارس تا کنون 27 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی سامانه خرید گندم، مراکز خرید تضمینی این محصول، گندم را فقط به نام خود کشاورز خریداری می کنند.

وی با بیان اینکه برخی کشاورزان به دلیل بدهی که به بانک دارند، برای جلوگیری از برداشت پول گندم از حسابشان توسط بانک، گندم را به نام دیگر اعضای خانواده به مراکز خرید تحویل می‌دهند، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی خرید گندم هیچ شعبه‌ای حق برداشت مبلغی بدون اجازه گندمکار از حساب ایشان را ندارد و مطالبات بانک صرفا از طریق توافق شعبه با کشاورز پرداخت خواهد شد بنابراین گندمکاران با خیال آسوده محصول خود را تحویل مراکز خرید دهند.   
                                                                                         
مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 کشور با بیان اینکه  از آغاز زمان برداشت دانه‌های روغنی کلزا تاکنون نیز 4500 تن از این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان استان فارس خریداری شده است، عنوان کرد: در مجموع نزدیک به 32 هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان فارس تحویل گرفته شده است.
نظرات بینندگان