کد خبر: ۱۲۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
یاوران شورای محله‌ بازوان مدیریت شهری:

رفع مشکلات شیراز با محله‌محوری

افزایش همکاری یاوران شورا با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، بی‌شک مشکلات محله‌ها را برطرف می‌کند و این یاوران هستند که می‌توانند مشکلات و مطالبات مردم هر محله از مناطق شهر را به گوش شورای شهر و شهرداری برسانند.
به گزارش شیرازه، مدتی از فعالیت شورای پنجم شهر شیراز می‌گذرد و در این مدت برای تهیه گزارش درباره مسائل و موضوعات شهری با اعضای این دوره از شورای اسلامی شهر برای گفت‌وگو تماس گرفته‌ام. به هر حال مسوول هر کمیسیون به طور کامل‌تری می‌تواند درباره اقداماتی که در راستای تحقق اهداف کمیسیون مورد نظر توضیح بدهد. اما برخی از اعضا کمتر جواب تلفنی را می‌دهند که حتی با پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود که خبرنگار فلان خبرگزاری یا سایت خبری هستی و یا با پاسخ دادن که جلسه هستم و نمی‌توانم صحبت کنم گفت‌وگو را به بعد موکول می‌کنند. اما بعد هم که بعد شد و تماس می‌گیرم پاسخ نمی‌دهند. مگر نه اینکه انعکاس عملکرد مسوولان از طریق رسانه مشهود می‌شود و به اطلاع شهروندان می‌رسد؟

البته از حق نمی‌گذرم برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اولین زنگ، تلفن همراه خود را پاسخ می‌دهند و با کمال میل پاسخگو هستند و رئیس کمیسیون حمل و نقل یکی از آن‌هاست که علاوه بر تاکید بر مسائل حمل و نقل شهری در پی ارتقاء سطح محله‌های شیراز و رفع مشکلات آن‌ها نیز هست.

پیش به سوی محله بهتر

نواب قائدی با تاکید بر اهمیت عملکرد یاوران شورای اسلامی محلات می‌گوید: این یاوران بازوان توانمند مدیریتی در توسعه شهر هستند.

وی ادامه می‌دهد: افزایش همکاری یاوران شورا با شهرداری  وشورای اسلامی شهر شیراز، بی‌شک مشکلات محله‌ها را برطرف می‌کند و این یاوران هستند که می‌توانند مشکلات و مطالبات مردم هر محله از مناطق شهر را  به گوش شورای اسلامی شهر و شهرداری برسانند.

بازوان شهرداری

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است: یاوران شورای اسلامی محله‌ها، از عوامل تاثیر گذار در پیشبرد اهداف شهرداری برای توسعه مطلوب شهر به شمار می‌روند.

قاعدی ابراز امیدواری می‌کند: تعامل شهرداری و یاوران شورای اسلامی محلات، در رفع مشکلات شهروندان و جلب رضایت آنها نقش مستقیم دارد.

وی ادامه می‌دهد: این یاوران همانطور که از نامشان مشخص است، یاور شهروندان هستند تا به عنوان یک پل ارتباطی، مردم محلات و مسوولان شهر را به یکدیگر متصل کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: حل مشکل شهروندان باید دغدغه این یاوران باشد و با جدیت پیگیر مشکلات هر محله باشند تا شهروندان مطالبات به ثمر نرسیده‌ای نداشته باشند.

نگاه محله محور

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز باور دارد: برای اینکه بتوانیم شهر شیراز را به شهری ایده آل تبدیل کنیم لازم است تا نگرش «محله محور»  داشته باشیم.

قاعدی می‌افزاید: تعامل شهرداری با یاوران شورای محلات و معتمدین محلی در پیشرفت شهر شیراز نقش مهمی دارد که نباید از آن غافل شد.

درخواست یک شهروند

یکی از ساکنان شهرک گلدشت حافظ با اشاره به مشکلاتی که در تردد وسایل حمل و نقل عمومی در محوطه داخلی این منطقه وجود دارد، بیان می‌کند: اتوبوس و تاکسی از ورودی شهرک گلدشت حافظ به نقاط مختلف شهر تردد دارد.

عزیز احترامی ادامه می‌دهد: خط اتوبوس خاص برای ورود به درون این شهرک در نظر گرفته نشده و ساکنان این منطقه با اتوبوس‌های صدرا، شهرک گلستان و ... خود را تا ایستگاه سر گلدشت حافظ می‌رسانند.

وی اضافه می‌کند: که البته پس از آن نیز با عبور از پل عابر پیاده خود را به ورودی این شهرک می‌رسانند و برای رسیدن به مناطق درون شهرک باید از خودروهای مسافرکش شخصی استفاده کنند.

احترامی ابراز امیدواری می‌کند: امیدواریم که در سال جدید خط اتوبوس و تاکسی خطی برای شهرک گلدشت حافظ نیز در نظر گرفته بشود تا مشکل مردم این محله در این زمینه برطرف شود.

فارس

نظرات بینندگان