کد خبر: ۱۲۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

بیکاری زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی است

فرماندار سروستان در جلسه ساماندهی آسیب های اجتماعی گفت: بیکاری زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش شیرازه، سید علاالدین کراماتی، فرماندار سروستان در جلسه ساماندهی آسیب های اجتماعی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با تاکید بر ایجاد اشتغال در  این شهرستان، اظهار داشت: بیکاری زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی است ولی باید این سوال را مطرح کنیم که آیا شیوه های ما درخصوص ایجاد اشتغال صحیح بوده است و اگر نه چرا بررسی ها و مطالعات لازم در این زمینه صورت نمی گیرد.

وی افزود: هیچ کس مدعی نیست که می توانیم مشکلات را ریشه کن کنیم بلکه می بایست ضمن اولویت بندی، زمینه های ایجاد این مشکلات را از بین برد.

فرماندار سروستان با اشاره به اینکه می بایست به جای مبارزه با معلول ها با علت ها بجنگیم، ادامه داد: یکی از علل و زمینه های بروز ناهنجاری های و بزه های اجتماعی، اعتیاد و بیکاری است ولی برای مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال، نهاد و وزارتخانه‌ای خود را متولی نمی داند.  


دکتر کراماتی ادامه داد: دنیای امروز دنیایی است که امورش در هم تنیده است و برای بهبود اوضاع و شرایط معیشتی باید به کلیت نظام‌ اجتماعی توجه کرده و امور را از هم تفکیک ننمود.

وی افزود: باید از تجارب دیگر کشورها در مبارزه با آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد استفاده کنیم و از توسل به آزمون و خطا خودداری کنیم.

خاطر نشان می شود در این جلسه  که در ادامه جلسه فرهنگی اجتماعی شهرستان برگزار شد، فرماندار از اعضا خواست هرعضوی به نوبه خود علاوه بر شمردن آسیب های اجتماعی در شهرستان و سطح کشور توضیح دهد که آیا ما در مبارزه با آسیب های اجتماعی موفق بوده ایم دلایل آنرا ذکر کرده و اگر هم موفق نبوده‌ایم باز دلایل آنرا ذکر و به فرمانداری ارسال کنید.

نظرات بینندگان