کد خبر: ۱۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خط‌ونشان استاندار فارس برای بانک‌های خصوصی

برای انجام ندادن کار، بی‌نهایت ماده و تبصره است!/ بانک ها فقط پول ذخیره می کنند یا می خواهید در اقتصاد استان نقش داشته باشند؟

استاندار فارس گفت: بانک‌های خصوصی باید نقش خود را در فعالیت اقتصادی استان فارس مشخص کنند.
استاندار فارس  در نشست شورای عالی بانک‌های استان فارس گفت: بانک خصوصی هیچ فرقی با بانک دولتی نمی‌کند چراکه هر دو زیر نظر بانک مرکزی است و حتماً باید به ما گزارش دهند که چه نقشی در فعالیت اقتصادی استان ایفا می‌کنند.

*رسالت بانک خصوصی فقط ذخیره منابع نیست

اسماعیل تبادار با نام بردن از بانک‌های پاسارگاد، اقتصاد نوین، پارسیان و... افزود: بانک‌های خصوصی باید دقیقاً به ما بگویند که آیا فقط منابع را ذخیره کرده‌اند؟ هم‌وغم و رسالت خود را بر همین پایه گذاشته‌اند؟ یا نه اعتقاد دارند که یک بنگاه اقتصادی هستند که در فعالیت‌های اقتصادی استان نقش‌آفرینی می‌کنند.

تبادار ادامه داد: بنده اطمینان دارم که بانک‌های خصوصی در فعالیت اقتصادی استان نقش دارند اما چرا گزارشی از این فعالیت‌ها به ما ارائه نمی‌دهند، دلیلش را نمی‌دانم.

*بانکی که گزارش ندهد، مشخص می‌شود

مقام عالی دولت در استان فارس با بیان این پرسش که «مگر در فعالیت اقتصادی بانک‌های خصوصی خلافی است که گزارشی از آن داده نمی‌شود»، خطاب به رحمانی معاون خود اظهار داشت: اگر برای ارائه گزارش بانک‌ها درخواست مکتوب داشته‌اید مجدداً پیرو بزنید و بانک‌هایی که پاسخ دادند که هیچ، اما آن‌هایی که جوابی نداده‌اند مشخص کنید تا موضوع از طریق مدیرعامل بانک مربوطه پی گیری شود تا راهکارهایی دیگر برای این موضوع بیندیشیم.

استاندار فارس افزود: کافی است در استان مشخص و به مردم اعلام شود که فلان بانک خصوصی هیچ نقشی در فعالیت اقتصادی استان ندارد و فقط منابع را ذخیره می‌کند.

تبادار ادامه داد: البته بنده مطمئنم که بانک‌های خصوصی در کارهای بزرگ دخیل هستند اما انتظار دارم که گزارش پرداخت‌های خود را نیز اعلام کنند تا ما نیز در جریان امور قرار گیریم.

*مگر رئیس‌جمهور بدون پشتوانه حرف می‌زند؟

وی همچنین گفت: ما موظفیم سیاست دولت را به نمایندگی از نظام اجرا کنیم و اگر بانکی بخش‌نامه داخلی‌اش مبتنی بر سیاست‌های دولت نیست باید سریعاً این بخش‌نامه‌ها را اصلاح کند و در این راستا پیش‌قدم شود نه اینکه به یک بخش‌نامه داخلی اکتفا کند و نسبت به فعالیت‌های اقتصادی استان احساس مسؤولیت نکند.

استاندار فارس با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی با وزرا و استانداران و دستور صریح وی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی اظهار داشت: گاهی بانک‌ها بر اساس آئین‌نامه داخلی خود عمل می‌کنند، آخر رئیس‌جمهور که بدون پشتوانه حرف نمی‌زند که فلان مدیر بانک مدعی شود که مصوبه‌اش مربوط به سال گذشته است و نمی‌توان تسهیلات پرداخت کرد.

تبادار افزود: آقای رئیس‌جمهور در جلسات به‌کرات تأکید می‌کند که پرداخت تسهیلات تا تیرماه به پایان برسد تا مجالی برای کارهای دیگر یافت و مجدداً درخواست اعتبار از صندوق توسعه ملی داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه بانک‌ها را به‌عنوان اساس رونق استان می‌بینیم، خاطرنشان کرد: اگر هر فردی در پرداخت تسهیلات قرائتی از خود داشته باشد، قطعاً کار پیش نخواهد رفت و همین‌جا باید اعلام کنم استانداری مجری نیست بلکه ناظر به موضوع بوده و مهم این است که خروجی جلسات، زمینه رونق، اشتغال و کارآفرینی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال این باشیم که برای انجام ندادن کار مردم دنبال مجال و تبصره بگردیم که الی‌ماشاءالله می‌توانیم تبصره و ماده پیدا کنیم، بنابراین باید گشت و تمام زوایای کار را دید و در جهت حل مشکلات و موانع قدم برداشت.

تبادار پایان خرداد 97 را آخرین فرصت برای تحویل طرح‌ها به بانک معین کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها با مدیران بانک‌ها حتماً نشست گذاشته و در پرداخت تسهیلات به طرح‌ها تسریع ایجاد کنند.

فارس

 

نظرات بینندگان