کد خبر: ۱۲۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس اعلام کرد؛

39 زن زندانی فارس در انتظار گلریزان آزادی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: با وجود این که امروز کمتر شغلی را می توان یافت که زنان وارد آن نشده باشند اما به نظر می رسد هنوز بخشی از جامعه یا حداقل مسئولین به مدیریت زنان باور ندارند.
به گارش شیرازه،  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس در اولین جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان شیراز در سال جاری گفت: یکی از فعالیت های امسال ما اجرای یک کار جمعی تحت عنوان گلریزان برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد است که قصد داریم تا عید فطر تعدادی از زندانیان زن را آزاد کنیم.

سیده معصومه دستغیب افزود: در حال حاضر 39 نفر زندانی زن مربوط به جرایم غیر عمد در زندان های فارس حضور دارند که برخی از آن ها دارای بیماری های خاصی هستند و شماری دیگر به دلیل شکست مالی در کارشان زندانی شده اند حتی برخی از آن ها به دلیل بی اطلاعی و دادن چک برای همسر خود در زندان به سر می برند که بدهی بعضی از آن ها بسیار کم است. ما در میان این زنان کسانی را داریم که برای 5 میلیون تومان بدهی به زندان افتاده و البته فردی را هم داریم که 650 میلیون تومان بدهی دارد.
به گفته دستغیب، برای اعتماد سازی مردم در زمینه هزینه کرد مبالغ پرداختی برای آزادی زندانیان زن ما هیچ گونه وجهی از کسی دریافت نمی کنیم و آن ها کمک خود را به صورت مستقیم به حساب ستاد دیه واریز می کنند و بعد به ما اعلام می کنند اما با توجه به بالا بودن تعداد زندانیان مرد و این که بیشتر کمک ها برای آزادی آنان هزینه می شد، ما پیگیری خواهیم کرد تا این کمک فقط برای آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد هزینه شود.
وی اضافه کرد: در این رابطه 4 نفر را برای بررسی پرونده این افراد و اولویت بندی آن ها مشخص کردیم و بدون در نظر گرفتن میزان بدهی افراد وضعیت آنها بررسی و بنا به شرایطی که دارند نسبت به پرداخت بدهی و آزادی آنها اقدام می کنیم و تا پایان عید فطر 2 جلسه گلریزان را برای جمع آوری کمک ها برگزار می کنیم که برای این کار از تمامی زنان و مردان خیر دعوت به همکاری می نماییم.
فرماندار شیراز هم در این جلسه گفت: نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل داده اند و باید به همین میزان نیز در جامعه نقش آفرین باشند. تجربه نشان داده که هر کجا کار را به دست بانوان سپردیم آن ها موفق بوده اند و با صبر و پشتکار به بهترین شکل عمل کرده اند.
حیدر عالیشوندی ادامه داد: نباید ما تنها منتقد باشیم و از وضعیت زنان انتقاد کنیم، با این کار راه به جایی نمی بریم. باید راهکار و برنامه نیز ارایه دهیم.
فرماندار شیراز خواستار معرفی بانوان توانمند و متخصص در حوزه های مختلف به مدیران شد و گفت: باید بانوان شایسته برای فعالیت در حوزه های مختلف معرفی شوند به عنوان مثال من اگر فردا بخواهم از یکی از بانوان در یکی از پست های اجرایی شیراز استفاده کنم هیچ کس را نمی شناسم بنابراین باید لیستی از زنان فرهیخته شهر که دارای توانمندی در حوزه های مختلف هستند به مدیران ارایه شود تا از این توانمندی ها در جای خود استفاده گردد.

 خبر جنوب

نظرات بینندگان