کد خبر: ۱۲۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

جشن قهرمانی سرخ‌ها با چاشنی پیروزی پرگل/ نایب‌قهرمانی ذوب‌آهن و کسب سهمیه آسیایی/ استقلال با دبل سپاهان آسیایی شد+سایر نتایج

شاگردان امیر قلعه‌نویی با رسیدن به مقام دوم لیگ برتر، حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کردند.
به گزارش شیرازه، تیم‌های فوتبال نفت تهران و ذوب‌آهن از ساعت ۱۷ امروز (جمعه) در آخرین هفته لیگ برتر با قضاوت علی صفایی در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند و در پایان ذوب‌آهن با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

ذوب‌آهن که از ابتدای بازی مالک توپ و میدان بود در دقیقه ۳۸ به گل رسید. کی‌روش استنلی روی پاس بختیار رحمانی و در حالی که با دروازه‌بان نفت تک‌به‌تک شده بود، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

در ادامه شاگردان قلعه‌نویی فشار بی‌امانی روی دروازه نفت آوردند اما امیرحسین بیات با درخشش در قفس توری نفت، مانع گلزنی اصفهانی‌ها شد.

به این ترتیب ذوب‌آهن با برتری یک گله مقابل نفت ۵۵ امتیازی شد و با کسب نایب قهرمانی لیگ، به عنوان دومین سهمیه ایران به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
نفت تهران نیز که سقوطش به لیگ یک قطعی شده بود، با ۲۴ امتیاز به کارش در لیگ هفدهم پایان داد و در رده پانزدهم قرار گرفت.

استقلال با دبل سپاهان آسیایی شد

در آخرین هفته لیگ برتر فوتبال ایران، تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از ساعت ۱۷ میزبان استقلال تهران بود. این بازی در پایان با پیروزی یک گله استقلال به پایان رسید.

تک گل استقلال را تیام در دقیقه 11 به ثمر رساند.

استقلال با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و در رده سوم ماند.

نیمه اول

گل دقیقه ۱۱:  پاس در عمق وریا غفوری تیام را در محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ کرد و تیام با یک شوت سر ضرب این موقعیت را به گل تبدیل کرد.

دقیقه ۲۸: ضربه کاشته جپاروف از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه۳۲: حرکت بازیکنان سپاهان توسط مهدی شریفی توپ به علی کریمی رسید و شوت پشت محوطه این بازیکن با برخورد به مدافع استقلال به کرنر رفت.

دقیقه ۳۶: ارسال خطرناک تیام از سمت راست محوطه جریمه سپاهان با شیرجه فرشید اسماعیلی همراه شد ولی او نتوانست به توپ ضربه بزند.

دقیقه۳۸: ارسال مهرداد محمدی به داخل محوطه جریمه در موقعیتی حساس از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه۵۸: کرنر ارسالی بازیکن سپاهان با ضربه سر یزدانی همراه شد اما رحمتی توپ را مهار کرد.

دقیقه۸۸: شوت جباروف از پشت محوطه جریمه را واکنش دروازبان سپاهان، ابراهیم عالمه همراه شد.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، وریا غفوری، امید نورافکن(علی قربانی)، مامه تیام، سرور جپاروف، خسرو حیدری و فرشید اسماعیلی(میلاد زکی‌پور)

ترکیب سپاهان: ابراهیم عالمه، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، محمد علی احمدی، حامد بحیرایی(رضا دهقان)، حسین پاپی، ابوالحسن جعفری، علی کریمی، مهرداد محمدی(رضا میرزایی)، مهدی شریفی(ادون حسنی) و ساسان انصاری

پرسپولیس ۳ - سپیدرود صفر/ جشن قهرمانی سرخ‌ها با چاشنی پیروزی پرگل

 آخرین دیدار از هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹:۱۵ امروز جمعه بین تیم های پرسپولیس و سپیدرود رشت در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این بازی با برتری ۳ بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. محمد انصاری(۳۰)، فرشاد احمدزاده(۴۹) و کمال کامیابی نیا(۸۴) برای سرخ ها گل زدند.

درحالی که تماشاگران پرسپولیس استقبال بسیار خوبی از این دیدار داشتند و تقریبا ورزشگاه را پر کردند، سرخپوشان طراوت همیشگی را نداشتند با این حال در دقیقه ۳۰ روی یک ضربه ایستگاهی و شوت زمینی محمد انصاری به گل برتری دست پیدا کردند.

بعد از این گل سرخپوشان حملات بهتری را روی دروازه مهمان شمالی انجام دادند و توانستند چند موقعیت را هم خلق کنند.

در نیمه دوم پرسپولیس روند بهتری داشت و با حضور احمد نوراللهی به جای سیامک نعمتی شرایط هجومی شاگردان برانکو بهتر شد. این تیم در دقایق ابتدایی نیمه دوم توسط فرشاد احمدزاده به گل دوم دست پیدا کردند تا با خیالی آسوده تر به بازی ادامه دهند.

در دقایق پایانی برانکو که مدتهاست به مسلمان بازی نمی دهد او را به میدان فرستاد تا این هافبک مغضوب هم در آخرین بازیکن لیگ هفدهم شانس بازی پیدا کند. مسلمان در دقیقه ۸۴ دهمین پاس گل خود را داد. او با ارسالی از جناح چپ سرخپوشان فرصت را به کامیابی نیا داد که با ضربه سر سومین گل سرخپوشان را وارد دروازه سپیدرود کند.

تیم فوتبال پرسپولیس با این پیروزی ۶۴ امتیازی شد و قهرمانی مقتدرانه ای را در پایان هفدهمین دوره لیگ برتر رقم زد. سپیدرود رشت هم با ۳۰ امتیازی باقی ماند.

 

برچسب ها: پیروزی ، فارس ، قهرمانی
نظرات بینندگان