کد خبر: ۱۲۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

وقتی زنان آمریکایی زیر مشت و لگد پلیس راهی بیمارستان می‌شوند/ نوجوان ۱۲ ساله قربانی عقده‌های پلیس انگلیس

خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندانش همواره یکی از دلایل اعتراض‌های گسترده مردم علیه نیروهای پلیس بوده است؛ روال جاری در انگلیس نیز این‌طور است که شما خلاف می‌کنید و پلیس یک مسلمان سیاه پوست زن یا مرد را به جای شما دستگیر می‌کند!

به گزارش شیرازه، جوامع غربی با داشتن تفکرات فمنیستی و قوانین به اصطلاح برابر به علت بی‌توجهی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی در حال حاضر با رشد قابل توجه آمار طلاق، تضعیف نهاد خانواده، خانواده‌های تک والد، سقط جنین در دختران نوجوان، خشونت علیه زنان در خانواده و فقر زنانه روبرو هستند.

بزرگ‌ترین خشونت در غرب شعار و اجرای برابری جنسیتی است که زنان همانند مردان در بیرون از خانه کار می‌کنند و حتی در مشاغل مردانه نیز حضور دارند و هویت اصلی خود را از دست داده‌اند. همین موضوع منجر به بروز تمام بی‌عدالتی‌ها در حق زنان جامعه اروپا شده است.

برگزاری کمیسیون مقام زن در سازمان ملل بهانه‌ای است تا در آن به مشکلات موجود در حوزه زنان و راهکارهای حل آن پرداخته شود، اما در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، چراکه جایگاه واقعی زنان در غرب همیشه نادیده گرفته شده است و به آنها به عنوان کسی که می‌توانند تا چه حد توانا باشند و امور را مدیریت کنند، بها داده نشده است. 

در بین تمام این اتفاقات، کافی است تا آنها برای اعتراض پا به خیابان بگذارند یا به علتی بازداشت شوند، پلیس نیز به آنها رحم نمی‌کند و بدترین رفتارها را از خود نشان می‌دهد.

سازمان‌ها و کشورهای جهان می‌کوشند با برنامه‌های گوناگون با خشونت علیه زنان مبارزه کنند؛ این درحالیست که تمام این کشورها خود عامل بروز خشونت علیه زنان هستند. 

در زیر به چند تن از خشونت پلیس آمریکا و انگلیس نسبت به زنان و مردان و حتی نوجوانان اشاره می‌کنیم:

* آمریکا

1. در فیلم زیر خشونت یک افسر پلیس، هنگام بازداشت یک زن که در حال ضرب و جرح پلیس آمریکایی است را می‌بینید:

 در این ویدیو که زمان و مکان دقیق آن مشخص نیست، افسر آمریکایی در مقابل درخواست زن برای علت بازداشتش، با مشت به صورت او می کوبد.

خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان و به خصوص سیاه پوستان آن کشور، همواره یکی از دلایل اعتراض های گسترده مردم علیه عملکرد نیروهای پلیس بوده است.


 

2. رفتار پلیس آمریکا با یک زن آمریکایی در زندان 


3. علاوه بر این، در آمریکا شما خلاف می‌کنید و پلیس شما را دستگیر می‌کند. اما به جای اینکه به جرم شما پرداخته شود، آن وسط مقادیری مشت و لگد توسط افسر پلیس دریافت می‌کنید؛ یک نفر از این صحنه فیلم می گیرد و در اینترنت پخش می‌کند. علاوه بر این صحنه ضرب و شتم شما از صدها کانال خبری و سیاسی پخش می‌شود.

4.  پلیس آمریکا اینگونه زنان را بازداشت می‌کند: 

در این فیلم برخورد پلیس آمریکا با زنان و خشونت مردان پلیس با زنان را مشاهده می‌کنید:


* انگلیس 

1. وضعیت رفتاری پلیس انگلیس به مراتب بدتر از‌ آمریکا است

مرداد ماه سال گذشته جمعی از مردم لندن در اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس انگلیس در برخورد با یک جوان سیاه‌پوست تظاهرات برپا کردند.

طبق تصاویر منتشر شده از شبکه سی سی تی وی، پلیس انگلیس این جوان سیاه‌پوست را در داخل مغازه بر روی زمین خوابانده و گردن او  را می‌فشرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار اجرای عدالت در حق «راشان چارلز» و پاسخگو شدن پلیس در قبال مرگ او  شدند.

معترضان ضمن درخواست پایان سیاست‌های تبعیض نژادی اعلام کردند این مقدار کشتار سیاه‌پوستان در بازداشتگاه‌ها برایی نشان دادن خشونت پلیس کافی است.


2. روال جاری در انگلیس این‌طور است که شما خلاف می‌کنید و پلیس یک مسلمان سیاه پوست زن یا مرد را به جای شما دستگیر می‌کند.

 

3. برخورد خشن پلیس انگلیس با یک نوجوان 12 ساله 

یک نوجوان اهل نیوکاسل انگلیس به دلیل پرتاب چند گلوله برفی به سمت یک نفر و شکایت او از این نوجوان توسط پلیس دستگیر شده است و پلیس به بدترین شکل ممکن با او برخورد می‌کند.

 


 

خشونت پلیس در کشورهای آمریکا، انگلیس و به طور کل کشورهای اروپایی به حدی فراگیر و مرسوم است که مردم برای بهبود عملکرد نیروهای پلیس و به منظور اعتراض به نحوه رفتار آنها با شهروندان مرتباً تظاهرات می‌کنند؛ اما واقعیت این است که نتیجه تظاهرات آنها تنها اعمال خشونت بیشتر نسبت به مردم عادی است.

منبع:فارس
برچسب ها: فارس ، زنان ، خشونت ، پلیس ، ارشاد
نظرات بینندگان