کد خبر: ۱۲۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
عبدالملک الحوثی:

آمریکا در ترور شهید الصماد دست داشته است/ سعودی ها نقشی منفی را در توطئه علیه فلسطین ایفا می‌کنند

رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت شهادت "صالح الصماد" رئیس سابق شورای عالی سیاسی این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش شیرازه، سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت شهادت "صالح الصماد" رئیس سابق شورای عالی سیاسی این کشور اظهارداشت:  آمریکا به طور عمده در ترور شهید الصماد دست داشته است.

وی با بیان اینکه جنایت ترور شهید الصماد با نظارت جنگنده های آمریکایی صورت گرفته است، تصریح کرد: قدرت های متجاوزی که زنان و کودکان را می کشند، جنایت هایشان در یمن ، به امری روزمره تبدیل شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن یادآور شد: قدرت های متجاوز، جنایت های خود در یمن را به عنوان بخشی از تاکتیک نظامی خود مرتکب می شود زیرا آمریکا به آن ها این اجازه را داده است.

عبدالملک الحوثی بیان داشت: نیروهای متجاوز جنایت های کشتار جمعی را در یمن مرتکب می شوند و غیرنظامیان و مناطق محل سکونت آن ها را هدف قرار می دهند.

وی افزود: قدرت های متجاوز، با ترورشهید الصماد، جنایتی را درحقوق بین الملل مرتکب شدند.

رهبر جنبش انصارالله یمن ادامه داد: از آغاز تجاوز به یمن، تحولات و رویدادها نشان دهنده مقاومت مردم یمن بوده است.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: متجاوزان با فرستادن هواپیماهای خود به محل تشییع جنازه شهید الصماد ، پستی و رذالت خود را نشان دادند.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه شهادت الصماد، قدرت جدیدی درزمینه جان فشانی ومسئولیت پذیری به مردم یمن بخشید، بیان داشت: ترور شهید الصماد، عزم و اراده و مسئولیت پذیری مردم یمن را تقویت کرد.

وی افزود: شهادت الصماد، بر وجدان مردم یمن تاثیر عمده ای گذاشت و به تقویت روحیه مقاومت درآنان منجر شد و موجب تحریک احساسات خشم وغضب در نزد آنان علیه متجاوزان شد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: جنایت قدرت های متجاوز در ترور شهید الصماد، نتایج عکس را برای آن ها به دنبال داشت.

وی ادامه داد: قدرت های متجاوز با ارتکاب این جنایت، به دنبال ایجاد مشکل و اختلاف در میان یمنی ها بودند.

رهبر انصارالله یمن بیان داشت: قدرت های متجاوز امید داشتند که با ارتکاب جنایت ترور شهید الصماد، اراده مردم یمن را درهم شکنند.

وی با بیان اینکه شهید الصماد، فردی سالم بود که فریفته قدرت نشد تصریح کرد: شهید الصماد مردی مسئولیت پذیر که نمونه کامل مردی است که باید در مسئولیت پذیری از وی الگو گرفت.

عبدالملک الحوثی افزود: شورای سیاسی و دفاع ملی یمن و شخصیت های سیاسی با انتخاب فوری جانشین شهید الصماد، تصمیم مهمی را اتخاذ کردند.

وی افزود: شهید الصماد، جان برکف به الحدیده رفت تا با اهالی این منطقه زندگی کند و با آن ها به استقبال خطرات برود.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: اهالی الحدیده به خوبی می دانند که مزدوران متجاوز فقط برای تصرف دارایی هایشان هستند.

عبدالملک الحوثی بیان داشت: طرفداران طغیان و سرکشی آماده اند تا همه مردم را فدای منافع شخصی خود کنند.

وی تاکید کرد: شهید الصماد نمونه والایی از مکتب امام علی علیه السلام است.

عبدالملک الحوثی گفت: نظام سعودی نقشی منفی را در توطئه علیه مسئله فلسطین ایفا می کند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: باید در مقابله با متجاوزان بسیج شد و به خانواده های نیروهای حاضر در جبهه های جنگ توجه کرد.

وی تاکید کرد: قدرت های متجاوز می خواهند که کشور ما را اشغال کنند و جنایت های فجیعی را در جنوب یمن مرتکب می شوند.

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه قدرت های متجاوز، همه تلاش های خود را به منظور جلب رضایت ترامپ به کار می گیرند خاطرنشان کرد: ترامپ به شدت از قدرت های متجاوز برای رسیدن به منافع و خواسته های خود استفاده می کند.

وی با بیان اینکه مساله ارتباط بین عربستان و امارات با آمریکا و اسرائیل بر همگان روشن است، گفت: دشمن کشور ما با دشمن فلسطین فرقی ندارد و آمریکا و اسرائیل بیش از دیگران از درگیری‌های منطقه نفع می‌برند.

رهبر انصارالله یمن در پایان یاداور شد: مرحله کنونی، مرحله ای برای مزایده و رسیدن به منافع شخصی نیست، بلکه مرحله فداکاری و جان فشانی و مسئولیت پذیری است./العالم

برچسب ها: یمن ، امریکا ، ترور
نظرات بینندگان