کد خبر: ۱۲۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

تولید سالانه حدود 5 هزار تن سیمان در فارس

کارخانه های سیمان استان فارس سالانه با تولید بیش از چهار میلیون و 800 هزار تن سیمان، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایداراستان دارند.
به گزارش شیرازه، شرکت های سیمان فارس، فارس نو ، لارستان ، فیروزآباد، داراب، لامرد، نی ریز (خاکستری وسفید )،آباده و قیر وکارزین 10 کارخانه فعال سیمان استان فارس هستند که علاوه بر رفع بخش مهمی از نیاز داخلی، محصولاتشان به بازارهای خارجی نیز صادر می شود.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان فارس گفت : ظرفیت سالیانه تولید سیمان خاکستری در استان فارس شش میلیون و 115 هزار تن و ظرفیت تولید سیمان سفید بیش از 664 هزار تن است که در مجموع سال گذشته یک میلیون و 400هزار تن به ارزش 57 میلیون دلار از این محصول تولیدی به کشورهای قطر،عمان،افغانستان،کویت،عراق و برخی کشور های آفریقایی صادر شد.

علی همتی با بیان اینکه استان فارس یکی از برترین استانهای تولید کننده سیمان در کشور است افزود : این واحدها برای 2900 نفر به صورت مستقیم و حدود 7000 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال فراهم کرده است.

وی اظهار داشت : کارخانه های سیمان در استان فارس انواع سیمان سفید و خاکستری تیپ های مختلف را تولید می کند. با توجه به اینکه کارشناسان، از صنعت سیمان به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی یاد می کنند، توجه به رفع مشکلات این صنعت و رونق ساخت وساز وکارهای عمرانی بیشتر می تواند در توسعه هر چه بیشتر کشور نقش بسزایی داشته باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، صنعت و معدن
نظرات بینندگان