کد خبر: ۱۲۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
عضو شورای شهر اقلید:

مسائل و مشکلات بسیاری گریبان صنایع اقلید را گرفته است

شامگاه یکشنبه اعضای شورای اسلامی شهر اقلید به مناسبت روز شورا و نیز آغاز هفته شهرستان اقلید با همراهی شهردار و برخی از کارکنان شهرداری اقلید و نیز مسؤول بسیج اصناف، کارگری و کارمندی این شهرستان به دیدار امام‌جمعه این شهر رفتند.
به گزارش شیرازه، شامگاه یکشنبه اعضای شورای اسلامی شهر اقلید به مناسبت روز شورا و نیز آغاز هفته شهرستان اقلید با همراهی شهردار و برخی از کارکنان شهرداری اقلید و نیز مسؤول بسیج اصناف، کارگری و کارمندی این شهرستان به دیدار امام‌جمعه این شهر رفتند.

عضو شورای اسلامی شهر اقلید در ابتدای این جلسه با اشاره به شعار سال، از همت و رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر اقلید در راستای تحقق آن سخن گفت و بیان کرد: باید به نیروی انسانی خود اهمیت داده و از آن‌ها حمایت کنیم.

کاووس درویشی افزود: حمایت از کالای ایرانی با حمایت از کارگران تحقق می‌یابد ازاین‌رو باید از تمام فرصت‌ها و تریبون‌ها برای دفاع از حق‌وحقوق کارگران استفاده شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی شورا حمایت از مردم و پیگیری مطالبات آن‌هاست، به سفر وزیر کار به شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: بیمه اقشار مختلف جامعه ازجمله تاکسی‌رانان از مسائل و مطالباتی است که در این سفر باید عنوان شود.

در ادامه حجت‌الله شریفی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اقلید از اهمیت شورا و مشورت سخن گفت و خدمت به مردم را سعادتی بزرگ دانست که نصیب هر فردی نمی‌شود.

وی با تأکید بر گستردگی وظایف شورا و شهرداری، تعامل، همکاری و حمایت بیش‌ازپیش مردم و مسؤولان را خواستار شد.

سپس یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اقلید در تکمیل مسائل عنوان‌شده اظهار کرد: شورا یک مجلس محلی است که جایگاه ویژه‌ای دارد.

سید جواد میر قادری از برخی از مسؤولان سیاسی شهرستان اقلید در عدم توجه به جایگاه شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: حضور و نقش شورا در امور مختلف نباید نادیده گرفته شود چراکه بیش از 90 درصد از کارهای شهر در گستره وظایف شورا و شهرداری است.

در پایان جلسه نیز مسؤول بسیج اصناف، کارگری و کارمندی اقلید به سفر وزیر کار به این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات بسیاری گریبان صنایع شهرستان را گرفته است.

حسن مهدوی اظهار داشت: بیان چندین مشکل که هیچ‌یک از آن‌ها حل نشود، بی‌فایده است ازاین‌رو باید با اولویت‌بندی مسائل، به دنبال نتیجه عملی و مؤثر باشیم.

انتقاد از عدم عدالت در پرداخت حقوق‌ها

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی  امام جمعه اقلید با اشاره به سخنانی که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقلید درزمینهٔ حقوق اندک کارکنان شهرداری باوجود حجم کاری آن‌ها تصریح کرد: سزاوار نیست در نظام اسلامی که سنگ عدالت اسلامی را به سینه می‌زنیم، فرد یا افرادی حقوق چند ده یا چند صد میلیونی دریافت کنند و عده‌ای کارگر با نهایت تلاش و زحمتی که می‌کشند حقوقشان بین یک‌میلیون و 200 هزار تومان تا یک‌میلیون و 500 هزار تومان باشد.

طالبی به کارگرانی که پیش از طلوع آفتاب برای کسب روزی حلال و امرارمعاش خود و خانواده‌هایشان تلاش و زحمت را آغاز و کمترین حقوق و مزایا را دریافت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: جای تأمل دارد که اولیای امر باوجوداینکه این صحنه‌ها را می‌بینند و اطلاع دارند، به‌سادگی از کنار آن می‌گذرند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه دغدغه تمام مسؤولان باید رفع مشکلات مردم و رسیدگی به امور آن‌ها باشد، بر جایگاه و حساسیت کار و وظیفه شورا تأکید و اظهار کرد: باید در سفر مسؤولان استانی به دنبال کسب نتیجه‌ای عملی برای تحقق این هدف باشیم.

طالبی ادامه داد: مشکلات بسیار است و برخی از آن‌ها به تناسب زمان، مکان، موقعیت و... قابل‌رفع نیستند اما ما مسؤولان وظیفه داریم که تلاش و پیگیری کنیم تا مشکلی از مشکلات مردم و فرزندانشان حل شود.

وی تأکید کرد: باید با مردم همراه بود و با همراهی و پشتیبانی آن‌ها برای رفع مشکلات کوشید چراکه مردم نجیب و هوشیاری داریم که به‌خوبی شرایط را درک و موقعیت را می‌فهمند.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود از زحمات و پیگیری‌های شهردار و شورای اسلامی شهر اقلید در راستای خدمت صادقانه به مردم قدردانی کرد.


برچسب ها: اقلید ، فارس ، مشکلات
نظرات بینندگان