کد خبر: ۱۲۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
فرماندارسروستان:

کارگران نه تنها حقوقشان کافی نیست بلکه امنیت شغلی آنان نیز نگران کننده است

فرماندارسروستان در دیدار با جمعی از کارگران گفت: چه کسی باید درخصوص معیشت و رفاه که حق همه کارگران است فکر کند،کارگران نه تنها حقوقشان کافی نیست بلکه امنیت شغلی آنان نیز نگران کننده است و مدام نگرانند که آیا چرخ این کارخانه فردا هم می چرخد.

به گزارش شیرازه،  سیدعلاالدین کراماتی، فرماندار سروستان در دیدار جمعی از کارگران این شهرستان که به مناسبت هفته کارگر صورت گرفت ضمن تبریک این هفته با بیان اینکه کار موجب تعالی و پیشرفت انسان می شود، اظهار داشت: در ادبیات فارسی و متون دینی ما به مقوله کسب وکار توجه اساسی شده است.


وی افزود:کار یگانه منشا تولید ثروت است و در اقتصاد اسلامی هر ثروتی که به طریقی غیر از کار و تلاش به دست آید فاقد مشروعیت است به همین دلیل ائمه اطهار توصیه به کار و رزق و روزی حلال نموده اند.

فرماندار سروستان با بیان اینکه جوهره وجودی انسان کار است، افزود:کار یا یدی و یا فکری است و یا اینکه همزمان باهم و توامان لذا در راستای کار و تلاش است که شرایط بهتری برای همگان متصور است.

کراماتی با اشاره به پیشرفت علم و دانش در جهان امروز،گفت: در دنیای صنعتی و پیشرفته امروز بسیاری از کشورهای  تولید کننده کار را می فروشند و این موجب ارزش افزوده برای آن‌ها می‌شود امروزه کشورهای صنعتی سعی در تولید کالاهایی می‌نمایند که به کمترین مواد و منابع نیازمند باشد.

وی افزود: امروزه دیگر هیچ کشوری نمی تواند متکی به بازار داخلی خود باشد و با استفاده از تکنولوژی نوین و افزایش تولیدات، صادرات و مبادله کالا امری ضروری است.


فرماندار سروستان با بیان اینکه وضعیت کارگران در شرایط مطلوبی قرار ندارد، افزود: چه کسی باید درخصوص معیشت و رفاه که حق همه کارگران است فکر کند،کارگران نه تنها حقوقشان کافی نیست بلکه امنیت شغلی آنان نیز نگران کننده است و مدام نگرانند که آیا چرخ این کارخانه فردا هم می چرخد.

وی تاکید کرد: می بایست واقع گرایانه  و بر اساس دانش به مسایل نگاه کنم امروزه همه کارهای دنیا حساب و کتاب دارد و روی کمترین منابع برنامه ریزی می‌کنند لذا اگر ما از علم غفلت کنیم و مسیری غیر از دانش را انتخاب کنیم و شیوه هایی مبتنی بر اقبال و سلیقه را برگزینیم، خسران خواهیم دید.

خاطر نشان می شود در این جلسه که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد جمعی از کارگران شرکت سپید دانه سروستان به همراه روسای ادارات کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و اتاق اصناف سروستان حضور داشتند.

منبع: سروستان ما

انتهای پیام/س

برچسب ها: سروستان ، فرماندار ، کارگر
نظرات بینندگان