کد خبر: ۱۲۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

باغ هنر اسلامی ایرانی میزبان جشنواره «شب های اردی بهشت شیراز»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: جشنواره فرهنگی آموزشی «شب های اردی بهشت شیراز» در باغ هنر اسلامی ایرانی این شهر برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، ابراهیم گشتاسبی راد رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره فرهنگی آموزشی «شب های اردی بهشت شیراز» در باغ هنر اسلامی ایرانی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره از 8 اردی بهشت ماه آغاز به کار کرده است و تا 15 اردی بهشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به مناسبت گرامیداشت هفته شیراز برگزار می شود، افزود: شهروندان می توانند از ساعت 17 تا 23 از برنامه های جشنواره بهره مند شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به برگزاری جشنواره های «شب های شهروندی» و «پسین اردی بهشت شیراز» اشاره و تصریح کرد: جشنواره «شب های اردی بهشت شیراز» ادغام آن دو جشنواره است که هر دو دومین دوره خود را سپری و برنامه های خود را به شهروندان ارائه می کنند.

گشتاسبی راد بیان کرد: جشنواره شب های اردی بهشت شیراز هر شب ساعت 20:30 با برنامه های شاد و آموزشی و فرهنگی و با محوریت معرفی شهر شیراز در خدمت شهروندان و مسافران است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه ایستگاه‌ها و غرفه‌های مختلفی نیز همزمان با جشنواره شب های اردی بهشت شیراز برنامه های فرهنگی و شهروندی اجرا می کنند، عنوان کرد: آموزش های ایستگاه های شهروندی توسط سازمان‌های مختلف شهرداری از جمله سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان ایمنی و آتش نشانی، سازمان مدیریت پسماند و سازمان حمل و نقل ریلی قطار شهری ارائه می شود.

وی افزود: واحد فرهنگی نیز ایستگاه‌های صنایع دستی همراه با ورک شاپ و نمایش تولیدات هنرمندان، ایستگاه و غرفه معاوضه کاغذ باطله با کتاب و ایستگاه کارآفرینی و جوان برپا کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: جشن های این ویژه برنامه نیز شامل بخش های فرهنگی و شهروندی با هدف آموزش پیش بینی شده است و معرفی شیراز و آموزش های شهروندی با موضوع معضلات شهری و راهکارهای برون رفت از آنها به مردم ارائه می شود.

به گفته گشتاسبی راد نمایش و تئاترهای خیابانی و صحنه ای برای کودکان و بزرگسالان و مانورهای شهروندی و آموزش های میدانی از دیگر برنامه های جشنواره شب های اردی بهشت شیراز است و نمایشگاه فرهنگی و شهروندی نیز برپا می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیراز شهری شناخته شده برای بسیاری از دانشگاهیان دنیا است، اظهار کرد: بسیاری از استادان دانشگاه آلمان علاقمند سفر به شیراز هستند و تعدادی از آنها هم که به شیراز سفر کرده اند خاطرات خود را همواره در محافل مختلف برای مردم شهرشان بیان می کنند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات و هجمه های رسانه ای علیه ایران اجازه معرفی بیشتر شیراز به دیگر کشورهای جهان را نداده است، افزود: شیراز شأن این را دارد که در دنیا یک برند باشد و بیش از این مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: معرفی هر چه بیشتر شیراز و استقبال بیشتر گردشگران به طور حتم رونق اقتصادی و کسب و کار مردم این شهر و در نهایت توسعه شهر را به دنبال دارد.

گشتاسبی راد تصریح کرد: وقتی رونق اقتصادی مردم افزایش یابد مردم مالیات پرداخت می کنند و این به شهرداری که با مالیات های مستقیم مردم اداره می شود کمک شایانی می کند.

شایان ذکر است این برنامه با همکاری شهرداری  منطقه دو و وتنی چند از اعضای  شورای اسلامی شهر برگزار گردید.
نظرات بینندگان