کد خبر: ۱۲۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت:

اصلی‌ترین پروژه آبیاری داراب سد رودبال است/نبود درمانگاه شبانه‌روزی، گلوگاه داراب در حوزه درمان

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس گفت: گلوگاه ما در حوزه درمان نبود پزشک و کمبود درمانگاه‌های شبانه‌روزی است.
به گزارش شیرازه، رضا انصاری شامگاه دوشنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی «توسعه شهرستان داراب چالش‌ها و راهبردها» که با حضور مسؤولان محلی و نخبگان شهرستان داراب برگزار شد، اظهار داشت: طی دو سال گذشته در جهت افزایش رفاه حرکت کرده و پروژه‌های درمانی را افزایش داده‌ایم، همچنین تجهیزات بیمارستان نیز تکمیل‌ شده اما این اقدامات رضایت‌بخش نبوده است.

 وی اضافه کرد: این موضوع گلوگاه ما در حوزه درمان است چراکه تجهیزات بدون حضور پزشک چندان مؤثر واقع نمی‌شود.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت خاطرنشان کرد: داراب باوجود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد یک درمانگاه شبانه‌روزی است، درحالی‌که شهرستان زرین‌دشت که برادر ما بوده و از داراب جدا شده است دغدغه‌های درمانی کمتری دارد.

انصاری گفت: جهرم و فسا دو شهرستان موفق استان فارس در حوزه درمان هستند که از سال ۵۴ آموزش پزشکی را شروع کرده‌اند، اما ما هنوز پس از گذشت نیم‌قرن آموزش پزشکی نداریم.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر مجوز تأسیس دانشکده پزشکی ندارند اما ما نباید در این زمینه ناامید شویم و دست از تلاش برداریم.

نماینده مردم داراب با اشاره به اینکه حرکت در جهت چشم‌انداز کوتاه‌مدت، افزایش درمانگاه‌های شبانه‌روزی را در نقاط مختلف شهرستان می‌طلبد، افزود: در دو بخش فورگ و فسارود که بیشترین ورودی اتفاقات بیمارستان داراب از این دو بخش هستند، تأسیس درمانگاه شبانه‌روزی بیش از سایر مناطق ضروری به نظر می‌رسد و در فورگ که زیرساخت درمان فراهم است این برنامه با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

انصاری با تأکید بر راه‌اندازی درمانگاه خصوصی در شهرستان داراب بیان کرد: درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار است که در سال جاری تأمین می‌شود؛ همچنین امیدواریم درمانگاه تأمین اجتماعی نیز امسال راه‌اندازی شود.

وی بابیان اینکه درزمینهٔ آموزش عالی حوزه درمان و سلامت باید جدی‌تر قدم برداریم، گفت: سال گذشته با مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس برای دانشکده پیراپزشکی داراب بودجه ردیف گرفتیم و سهمیه دستیار پزشکی با تعهد خدمت در منطقه بومی نیز برای داراب در کنکور سراسری لحاظ می‌شود.

 انصاری با اشاره به پروژه‌های ورزشی شهرستان داراب خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان جهت پروژه‌های ورزشی داراب در نظر شد که بخش زیادی از این رقم تخصیص‌یافته است.

نماینده مردم داراب بابیان اینکه هرکجا به جوانان اعتماد کنیم سود می‌بریم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرستان خانه جوان است که تبدیل آن به کانونی برای حضور و هم‌اندیشی جوانان خوش‌فکر و خلاق در حوزه‌های مختلف می‌تواند بسیار کارساز باشد.

 وی با تأکید بر اینکه ضمن توجه به مزیت‌های موجود باید مزیت‌های جدید ایجاد شود، گفت: اصلی‌ترین پروژه آبیاری داراب سد رودبال است که مقرر شده در تابستان امسال راه‌اندازی و سیستم کلرزنی برای آن ایجاد شود.

انصاری افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب نیز اهمیت وافری برای داراب دارد چون منابع آبی بسیار اندک است و وجود پسآب به صنعت و کشاورزی کمک می‌کند.

نماینده مردم داراب اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، رونق صنایع تبدیلی، اصلاح و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی شهرستان، ایجاد مجتمع‌های آموزشی با اولویت حوزه سلامت، تقویت ظرفیت‌های نگهداری، تجهیز پسآب با توجه به بحران آب، بهبود بافت فرسوده شهری و تلاش برای وجود شهری پویا و بانشاط با حفظ هویت تاریخی و مذهبی همچنین ارتقاء ارزش‌های شهری بخشی از برنامه‌های موجود برای توسعه شهرستان داراب است.

وی با اشاره به اینکه در جهت توسعه متوازن شهرستان باید به حفاظت از محیط‌زیست نیز توجه کرد، افزود: برای رسیدن به برنامه‌های چشم‌انداز، موانع و چالش‌ها همچنین نقاط قوت و فرصت‌هایی در پیش رو هست که باید به همه آن‌ها توجه کرد و در برنامه‌ریزی لحاظ کرد.

انصاری گفت: ساختار مدیریتی تغییر می‌کند و در آینده مدیران جدید بر سرکار می‌آیند، اما شهرستان برای توسعه باید سند معین و تنظیم‌شده داشته باشد.

وی اظهار داشت: توسعه نیازمند ساختار زیربنایی است چراکه عمران دنیا در آموزه‌های دینی ما به‌عنوان فلسفه خلقت شناخته می‌شود.

راه‌سازی از ارکان توسعه پایدار است

حجت‌الاسلام رضا صادقی  اظهار داشت: هیچ گروهی چه چپ چه راست، تکنوکرات، مدرن یا غیرمدرن با توسعه مخالف نیست و همه با اقدامات پیشرونده موافق هستند.

وی تکمیل زیرساخت‌های راه را اولویت شهرستان داراب برشمرد و افزود: راه‌آهن آنتنی برای داراب سودی ندارد و به‌عنوان زیرساخت‌ توسعه شهرستان محسوب نمی‌شود، چراکه راه‌آهن باید به شبکه ریلی کشور متصل باشد.

امام‌جمعه تصریح کرد: راه اصلی ما محور بندرعباس - داراب است و همه توجه نباید به محور فسا - داراب معطوف شود.

صادقی اقدامات وزیر بهداشت را ارزنده و شایسته توصیف ارزیابی و خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم خدمات ارزنده‌ای در حوزه تجهیزات درمانی داشته و در این زمینه بیمارستان داراب نیز خدمات شایسته دریافت کرده، اما عدم وجود درمانگاه شبانه‌روزی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: توسعه در سایه اتحاد، انسجام و با استفاده از خرد جمعی، اتاق فکر و نیروهای نخبه شکل می‌گیرد و ایده نماینده مجلس در دعوت از اقشار مختلف برای توسعه شهرستان شایسته و مؤثر است.

صادقی تصریح کرد: تبلیغات زودرس برای انتخابات تحت هر عنوانی مضر و ناشایست است و همه باید عنایت داشته باشند که در مواجهه با چنین جلساتی به برگزارکنندگان تذکر جدی بدهند.


برچسب ها: داراب ، درمان ، نماینده
نظرات بینندگان